La Copa Espanya Juvenil en ruta està arribant al seu final, i el ciclista del Ginestar – ULB Sports Miquel López (a la imatge superior) aconseguia el cap de setmana passat col·locar-se líder de la General després d’aconseguir la 3ª posició de la carrera celebrada en Unquera.
El corredor de la Safor aconseguia ficar-se en la fugida del dia, en la qual dels 5 corredors rivals cap s’estava disputant la General. Miquel va aprofitar la seua oportunitat i va aconseguir la 3ª posició al sprint, la qual cosa el col·locava en el més alt de la General.
El conjunt gandià va viatjar fins a Cantàbria amb 4 efectius per a barallar per la Copa; Alex Gregorio, Rafa Escrihuela, Toni Api i el propi Miquel López. Malgrat l’alt nivell, l’equip va tornar a estar a l’altura, aconseguint protegir a López en tot moment. Gràcies a aquesta gran labor d’equip va poder ficar-se en l’escapada del dia i arribar amb forces al sprint.
Ara, mancant dues proves per a finalitzar aquesta edició de la Copa Espanya l’equip Ginestar – ULB Sports té la missió de defensar el mallot de líder.

Tres campions autonòmics durant el cap de setmana
Aquesta jornada, d’altra banda, s’han celebrat dos Campionats Autonòmics, el de Contrarellotge Individual (CRI) i l’Autonòmic en Ruta Master; i els equips de la PC Beniopa han aconseguit l’or en tots dos.
Els èxits començaven a Llíria dissabte al matí, on els cadets del Ginestar – ULB Sports aconseguien omplir el podi amb els seus colors; Juan Ayuso va aconseguir el millor temps de la jornada, el que el catapultava pel cap alt alt del podi i el feia portador del mallot de Campió Autonòmic en la modalitat de CRI. Cal recordar que enguany també s’ha alçat amb el Campionat de la CV en ruta. A més, el seu company Pepe Ginestar el va acompanyar en el podi en demostrar la seua velocitat i alçar-se amb el bronze.
Els juvenils van lluitar fins al final; Josep Miquel Canet es va quedar a escasses desenes de l’Or; però el crono li va jugar una mala passada i va finalitzar el Campionat en 4ª posició.
L’equip Master va seguir el rastre dels més joves, i Germán Mortes es va imposar en la categoria M-40, el que li atorgava el mallot de Campió Autonòmic. El seu company de files, Paco Boscá, es feia amb la plata en la categoria M-50 després d’una crono d’infart.

El mateix Boscá va voler llevar-se l’espina de la CRI el diumenge, i va disputar juntament amb els seus companys l’Autonòmic Master en Ruta celebrat a Bunyol. Allí aconseguia l’Or de la Categoria M-50 i es vestia amb el mallot de Campió. Aquest resultat posava la guinda a un cap de setmana carregat d’èxits en els Autonòmics celebrats.
Però la cosa no acabava ací. Els cadets tornaven a la competició diumenge i diversos corredors es desplaçaven fins a Almussafes per a córrer la carrera d’un dia que allí se celebrava. De nou, l’equip va deixar una imatge brillant en carrera, on van treballar des de l’inici per a controlar-la. Finalment, Jordi Constantino es va ficar en l’escapada i va creuar la meta en 4ª posició després d’un bon sprint. A més, va ser el més fort en els alts de muntanya, el que el va fer pujar al podi per a arreplegar el trofeu de guanyador de la Muntanya.
Els infantils també van deixar el llistó molt alt; per primera vegada en la temporada aconseguien un doblet després d’una excel·lent carrera de tot l’equip. Miguel Solera entrava en solitari per meta després de diverses voltes escapolit. El seu company Iván Gregorio va finalitzar en 3ª posició; aconseguint així tenyir el podi amb els colors del Ginestar – ULB Sports.
La BTT també va tenir protagonisme durant aquesta jornada; el Master 30 Pruden Sánchez va aconseguir la 3ª posició de la categoria en el Open BTT XCO, prova puntuable per a la Copa Alacant de BTT.


