Miguel Ángel Picornell, regidor delegat de Serveis Bàsics al Ciutadà i Qualitat Urbana i president de la Junta de Districte del Grau i la platja, ha dit en el marc del balanç del seu primer any de gestió al capdavant del departament, que a l’inici del mandat es va trobar un deute amb les empreses adjudicatàries de serveis de 55 milions d’euros, que ara s’ha reduït a la meitat.
“Quan fa un any vaig desembarcar al Departament de Serveis Bàsics al Ciutadà i Qualitat Urbana em vaig trobar amb uns treballadors de la neteja desmoralitzats pels constants retards a l’hora de percebre els corresponents salaris. El deute amb l’empresa concessionària de la recollida de residus sòlids urbans era de 14 milions d’euros. Però amb l’empresa encarregada de la neteja dels edificis públics i de parcs i jardins, també hi havia un deute, en aquest cas de 7 milions d’euros. Als 21 milions d’euros cal sumar que l’empresa instal•ladora de la tecnologia LED no li havia pagat un sol euro des de l’u de gener de 2015, com tampoc s’havia pagat a la UTE encarregada del manteniment de la ciutat. El panorama era desolador”, i afig que “van ser uns inicis difícils. Sense diners per fer les festes patronals del Grau per la fallida d’IPG, pou cec on es pagava gairebé tot per fugir del control administratiu. Avui la realitat és que dels 14 milions de deute a FCC, ja s’han pagat prop de 10 i els treballadors cobren al dia; el mateix passa amb Acciona, Totepsa i Alisea. Hi havia un deute a proveïdors proper als 55 milions d’euros, deute que s’ha reduït en més de 28 milions d’euros en un any”.
El regidor ha destacat les 251 entrevistes que ha mantingut amb veïns de la barriada on el contingut en un 80% era la manca de treball. Picornell ha declarat al respecte que “jo no sé en quin calaix es va quedar el “Ahora Empleo del PP”. Diuen els populars que aquest govern no ha fet res i la veritat és que la desocupació ha baixat a Gandia en 600 persones des que governem la ciutat”.
“Hem fet els deures. Tenim uns pressupostos legals, realistes, responsables i que si no passa res, s’aprovaran el pròxim 14 de juliol. Les empreses i els proveïdors tornen a confiar a Gandia. I aquest esforç és el de tots els ciutadans de Gandia que per culpa d’un Govern irresponsable han hagut de patir una inevitable pujada d’impostos. El Grau tindrà millors festes que l’any passat i encara tenim una oposició de pena, anem ficant a poc a poc, tot al seu lloc malgrat ells” va finalitzar el regidor.


