Gandia engega el compte enrere per al seu nou Centre de Dia

.

​- L’Ajuntament licita per 4 milions d’euros una infraestructura sociosanitària de 50 places que donarà resposta a joves amb diversitat funcional intel·lectual.

Gandia, redacció, 29 de juliol de 2026

 L’Ajuntament de Gandia ha fet un pas decisiu per a fer realitat una de les reivindicacions socials més esperades de la comarca. Aquest matí, l’alcalde José Manuel Prieto, acompanyat per la regidora de Benestar Social, Inma Rodríguez, i la coordinadora general d’Urbanisme, Maite Alonso, ha anunciat la tramitació del projecte definitiu per a la licitació de les obres del nou Centre de Dia públic per a persones amb diversitat funcional intel·lectual.

​Aquesta infraestructura, que comptarà amb una inversió de 4 milions d’euros procedents de la Diputació de València, oferirà 50 places i s’ubicarà al sector de Sanxo Llop, enfront de l’Hospital Universitari Francesc de Borja. Es preveu que les obres s’adjudiquen abans de final d’any i que tinguen un termini d’execució d’uns 14 mesos. El centre donarà eixida als joves que finalitzen el seu cicle al Centre d’Educació Especial Enric Valor i que actualment pateixen una manca de recursos assistencials específics.

​Un equipament modern i una solució temporal per a les famílies

​El projecte ha sigut dissenyat d’acord amb les demandes de les famílies i entitats socials, adaptat al decret de tipologies de la Conselleria.

D02.1 Planos ARQUITECTURA situacion scaled

L’edifici s’organitzarà en tres unitats de convivència equipades amb aules, sales polivalents, espai multisensorial, zones verdes, hort i àrea esportiva adaptada, a més d’estar estructurat per a permetre futures ampliacions en alçada.

​Mentrestant durant el procés de construcció, l’alcalde ha demanat formalment a la Generalitat Valenciana una solució provisional per als joves que eixiran del CEE Enric Valor pròximament, oferint la cessió d’espais municipals per a garantir-ne l’atenció immediata. Aquesta nova dotació s’integra en el clúster sociosanitari de Sanxo Llop, que juntament amb altres projectes com l’Espai Sanitari Roís de Corella o la residència Vitalia, sumaran més de 350 noves places assistencials a la ciutat.

Articles relacionats