La Diputació injecta 1,24 milions d’euros en 11 projectes clau per a la Safor

. 

– El Pla Obert de la corporació provincial impulsa obres a huit municipis de la comarca i millores en la Mancomunitat de la Valldigna.

GANDIA, 08/04/2026

La Diputació de València continua reforçant el seu compromís amb el municipalisme a la Safor. A través de l’últim decret del Pla Obert, coordinat per la vicepresidenta Natàlia Enguix, s’ha donat llum verda a 11 noves inversions que sumen un total d’1.240.000 euros i que beneficiaran directament la qualitat de vida dels veïns de la comarca.

Grans intervencions en esports i urbanisme

Entre els projectes més ambiciosos aprovats destaca la nova coberta de la pista de bàsquet de Benifairó de la Valldigna, una actuació pressupostada en 400.000 euros que permetrà l’ús de les instal·lacions independentment de la climatologia.

D’altra banda, Palma de Gandia rebrà una important injecció de 328.000 euros per a la urbanització de quatre carrers emblemàtics del seu centre històric: Pedro Vidal, Hernán Cortés, l’Esglesia i San Miguel. El municipi també millorarà el paviment de l’espai esportiu del seu poliesportiu.

Millores en serveis i infraestructures locals

El llistat d’actuacions inclou obres de diversa naturalesa en altres localitats:

Xeresa: Construcció d’un nou magatzem municipal al carrer Casals (160.000 €).
Benirredrà: Renovació de la xarxa d’aigua potable per a eliminar el fibrociment als carrers Ample, Tramuntana i Ronda.
Alfauir: Instal·lació d’enllumenat públic al Parc de la Diputació.
Guardamar de la Safor, Miramar i Barx (La Drova): Millores en zones verdes, parcs infantils i la instal·lació de pantalles acústiques al poliesportiu barxenc.
Mancomunitat de la Valldigna: Adquisició d’un nou vehicle per a la brigada forestal.

Un pla flexible al servei dels ajuntaments

La vicepresidenta Natàlia Enguix ha destacat que l’èxit del Pla Obert resideix en la seua “flexibilitat”, permetent que els ajuntaments decidisquen en què invertir sense les pressions de terminis tancats. Per la seua part, el president Vicent Mompó ha subratllat que el programa és el reflex de la “proximitat” de la institució amb les necessitats reals de cada poble.

Amb aquestes noves aprovacions, el Pla Obert ja ha posat en marxa més de mil projectes en tota la província, consolidant-se com el motor inversor més gran de la història de la Diputació.

Articles relacionats