.
– La ciutat rep prop de 200 especialistes en el 53é Congrés de la SOTOCAV, un esdeveniment que referma l’estratègia local per a desestacionalitzar el turisme a través del sector MICE.
GANDIA | 15 de maig de 2026
Gandia fa un pas més en la seua consolidació com a destinació preferent per al turisme de congressos i negocis (MICE). La ciutat acull, des del passat 13 de maig i fins hui, el 53 Congrés de la Societat Valenciana de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia (SOTOCAV). Una cita científica d’alt nivell que ha reunit vora 200 professionals sanitaris a l’Hotel Bayren de la platja gandiana.

Una aposta estratègica per la salut i el coneixement
Durant el seu discurs, l’alcalde José Manuel Prieto va expressar la seua satisfacció per la tornada d’este congrés a la capital de la Safor, que ja en va ser seu l’any 2018. Prieto va subratllar que l’elecció de la ciutat «no és coincidència ni casualitat», sinó el fruit d’una estratègia institucional ben definida per a posicionar Gandia en el mapa del turisme congressual, especialment en sectors d’alt valor afegit com el científic i el sanitari.
Amb este, ja són sis els congressos vinculats a l’àmbit sociosanitari que la ciutat ha acollit en els últims mesos. Unes xifres que, en paraules de l’alcalde, evidencien la bona capacitat d’organització i l’hospitalitat del municipi:
«Gandia s’està consolidant com una ciutat de congressos, especialment en l’àmbit de la salut i el coneixement. Este tipus de trobades permeten diversificar l’activitat turística, atraure visitants fora de la temporada alta i projectar la imatge de la ciutat associada a la innovació, el talent i l’excel·lència professional».
Així mateix, el primer edil va agrair el compromís del doctor Damián Mifsut en l’organització d’esta edició i va lloar l’estreta aliança amb el Departament de Salut per a fer de la salut un eix transversal de les polítiques locals.
Avantguarda mèdica: robòtica i noves tècniques
Més enllà de l’impacte econòmic per al sector hoteler i de serveis de la ciutat, el congrés destaca pel seu alt valor científic. El programa d’enguany inclou debats sobre qüestions de màxima actualitat clínica, com ara el tractament de les fractures d’húmer proximal o la patologia degenerativa del turmell.
A més, s’han dedicat espais formatius a les últimes innovacions tecnològiques del sector, com la navegació i la robòtica aplicada a la cirurgia de genoll, juntament amb tallers pràctics d’osteosíntesi i ecografia musculoesquelètica per a millorar l’atenció directa als pacients.


