14.3 C
Gandia
Diumenge, 2 abril, 2023

El sector de l’habitatge vacacional rebutja la proposta de Mónica Oltrá

– “És del tot inacceptable en el moment actual i amb el turisme sense recuperar i amb les empreses turístiques pendents d’un fil i sense rebre encara les ajudes a fons perdut després de més de 18 mesos”.

Des de les associacions d’habitatge vacacional han manifestat que “no es pot utilitzar al sector turístic per a recaptar diners per a les seues propostes socials tendents a captar vot jove amb el tema d’habitatge a costa dels turistes i les empreses turístiques legals de la Comunitat Valenciana”.

Assenyalant que “estem totalment a favor de polítiques socials com l’accés a l’habitatge per a gent jove, però aquestes s’han de sufragar amb els impostos que paguem tots els valencians, no carregar les mateixes sobre el sector turístic que a més és el que més ha patit els embats econòmics de la pandèmia”. “Qualsevol sobrepreu artificial com a seriosa aquest tema, no faria sinó llastrar la competitivitat del turisme valencià en un mercat molt complicat”.

Ressalten que “la falta d’habitatge no és pel lloguer vacacional d’algunes d’elles, ja que el parc d’habitatges destinats a lloguer vacacional no arriba al 6% del total d’habitatges de la Comunitat Valenciana i una bona part de les destinades al lloguer, també són ocupades i gaudides pels seus propietaris en alguns períodes al llarg de cada any, per la qual cosa en qualsevol cas mai podrien estar dedicades al lloguer”.

I conclouen que només l’anunci d’aquest taxa, pot causar un desviament de la demanda turística tan necessària en aquests temps per a la pervivència del teixit turístic valencià.

Articles relacionats