El regidor del PP José Vicente Just ha criticat la decisió del govern local de reubicar la Fira d’Abril de Gandia, que fins ara s’ha celebrat a la platja, a la Casa de la Cultura, un espai que el regidor del PP considera inapropiat. Els organitzadors, la Casa d’Andalusia, s’ha mostrat resignada, mentre que el govern local ha revelat que la Fira d’Abril de l’any passat va costra a l’Ajuntament, a través de l’empresa pública, 74.000 euros.
El PP aprofundiex en la seua crítica, expressada fa pocs dies després de la celebració de la Mesa Tècnica de Turisme, sobre la “pobra programació d’esdeveniments, serveis i activitats, per a potenciar a Gandia com a destinació turística”.
Al trasllat de la Fira d’Abril, el PP suma “l’escàs programa d’esdeveniments d’estiu, simplement les activitats de cinema al costat del mar, el mar de músiques o el Vivela”, programes que ja es venien fent, però que no eren per descomptat, el nucli de l’activitat i promoció turística de Gandia. Gandia és una destinació turística molt potent, però al turista cal oferir-li molt més que sol i platja. Per açò és necessari una oferta complementària, amb activitats, serveis i esdeveniments”.
El PP denuncia els “mesos perduts a la tardor, hivern i primavera, on Gandia, i especialment la seua millor portada, la Platja de Gandia, han mostrat un aspecte desèrtic, d’abandó o de tancament per vacances”.
Resposta del govern local
Des del govern de Gandia afirmen que el trasllat de la Fira d’Abril ha estat pactat amb els organitzadors de l’esdeveniment que han acceptat celebrar aquesta iniciativa a Gandia, ja que a causa de la situació econòmica del consistori i la posada en marxa de la liquidació d’IPG, no és possible fer front als més de 70.000 € que tenia de cost el muntatge d’anteriors edicions que se celebraven a la platja de Gandia i que era facturat a l’empresa pública.
En concret, la passada edició va tenir un cost de 74.427,31 € que van ser facturats directament a l’empresa pública IPG. De l’import total, només 7.000 € es van dedicar a la Casa d’Andalusia el que suposa una mínima diferència respecte a la quantitat que aportarà el consistori i que aquest any ascendeix a 6.000 €. La resta del cost de la fira es va destinar a sufragar la instal•lació de carpes (59.219,82 €), publicitat de l’esdeveniment (4.373 €), o a una agència de comunicació (748,99 €) i altres petites despeses de funcionament.
L’organització i el departament de Turisme han tancat per a aquest any un pressupost per baix dels 20.000 euros. A més, tal com es va explicar en la Mesa de Turisme de Gandia, la Casa d’Andalusia ha sol•licitat una subvenció a la Diputació de València per intentar cobrir el total de la inversió de la Fira d’Abril, dins d’una línia d’ajuts a entitats sense ànim de lucre que organitzen fires gastronòmiques i turístiques.
D’aquesta manera, la Fira d’Abril que organitza anualment la Casa d’Andalusia de Gandia arrancarà aquest divendres, 29 d’abril, a les 20.30 hores amb l’encesa de llums en els jardins de la Casa de la Marquesa. La festa es prolongarà fins diumenge que ve 1 de maig.