Desenes de milers de vehicles queden atrapats a l’A-7 per la inundació de l’autovia al terme de Silla

El tall de la pista de Silla en els dos sentits ha provocat embussos de més d’onze quilòmetres en ambdós sentits. L’autovia s’ha inundat a un tram del terme de Silla poc després de les 14 hores i ha provocat embussos considerables. El trànsit que eixia de la capital ha estat desviat per una eixida que confluia en una glorieta, fet que ha agreujat la situació. El mateix els ha passat als vehicles que es dirigien a València, i han quedat atrapats en un embús quilomètric que anava des de Silla fins Alginet. 

L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), d’altra banda, ha elevat des dels 180 fins a més de 200 litres per metre quadrat les precipitacions que es poden acumular en 12 hores aquest dijous i divendres en el Mediterrani i Balears durant l’episodi de precipitacions intenses que afecta des d’aquest dijous fins diumenge el conjunt del país i en particular a la mitat sud-est peninsular i a Balears.

Així, les precipitacions seran fortes o molt fortes en la Península i Balears, a conseqüència d’un marcat flux humit i inestable des del Mediterrani, resultat de la unió de dos borrasques, una que evoluciona des del Mediterrani i una altra des de l’Atlàntic.

L’AEMET ha emès un avís especial perquè la situació donarà lloc a precipitacions fortes, persistents i amb tempestats i es produiran acumulacions que podran superar els 100 litres per metre quadrat i fins i tot els 200 litres per metre quadrat en dotze hores i depenent del dia es concentraran en diferents zones de l’àrea mediterrània Península i a Balears.

En l’actualitat, la borrasca atlàntica ha entrat pel sud-oest i el sud de la Península i, al mateix temps la borrasca mediterrània s’està acostant Balears.

De moment, l’AEMET indica que s’estan produint precipitacions localment fortes a Andalusia, Comunitat Valenciana, Catalunya i Balears i que a partir del dijous a la vesprada, la interacció de les borrasques farà que les precipitacions s’intensifiquen en el sud de Catalunya, sud d’Aragó, Comunitat Valenciana i Balears i s’espera que seran “localment molt fortes i persistents” fins al final del divendres 19, fins i tot torrencials en punts de la Comunitat Valenciana.

Precisament, en la província de Castelló i voltants, on l’AEMET avisa per risc extrem de precipitacions, es podrien superar els 200 litres per metre quadrat en 12 hores i fins i tot els 300 litres per metre quadrat en períodes majors.

Al llarg del dia les precipitacions aniran disminuint a Andalusia i posteriorment de sud a nord en la resta de zones de forma progressiva al llarg del divendres.

El dissabte, la borrasca es desplaçarà cap al sud-oest i la major probabilitat de precipitacions fortes i persistents es donarà encara a la Comunitat i amb major intensitat en la Regió de Múrcia i en l’àrea Mediterrània andalusa, on podrien ser molt fortes.

Respecte al diumenge, l’AEMET observa que el més probable és que la situació comence a remetre en desplaçar-se la borrasca cap a l’oest de la Península, encara que existeix bastant incertesa quant a la seua trajectòria.

Finalment, indica que el més probable és que les precipitacions que ja seran menys intenses, afectaran principalment la mitat sud peninsular, sobretot al sud-est i sud-oest.

Encara que la gran persistència i acumulació de precipitacions es donarà en eixes zones, l’AEMET no descarta que es produïsquen precipitacions i tempestats en altres punts de la Península i de Balears que també podrien ser localment fortes.

Articles relacionats