17.5 C
Gandia
Diumenge, 26 març, 2023

Compromís Més Gandia unida fa costat a la iniciativa d’una llei que garantisca el dret a l’habitatge

Compromís Més Gandia unida fa costat a la iniciativa d’una llei que garantisca el dret a l’habitatge

· El vicealcalde i portaveu, Josep Alandete, presenta al Plenari de hui dijous una declaració institucional, que recull les demandes de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) – Safor Valldigna, per garantir el dret a un habitatge digne, assequible, accessible i adequat com a dret subjectiu.

· A més a més, demanem l’aturada dels desnonaments de persones vulnerables, l’ampliació del parc públic de lloguer social i la regulació estatal de lloguers a preus adequats als salaris de la població.

El grup municipal de Compromís Més Gandia unida presenta al plenari de l’Ajuntament de Gandia una declaració institucional per garantir el dret a un habitatge digne, assequible, accessible i adequat com a dret subjectiu.

El grup municipal es fa ressò de les demandes de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) – Safor Valldigna. Aquestes reivindicacions venen arran l’anomenada Llei pel Dret a l’Habitatge que està preparant el Govern espanyol, l’esborrany del qual entrarà en el Consell de Ministres de manera imminent i es remetrà immediatament al Congrés per al seu debat i aprovació.

És per això, que grup municipal de Compromís Més Gandia unida ha proposat al Ple de hui dijous, a través del vicealcalde i portaveu, Josep Alandete, l’adopció dels següents acords:

– Donar suport a la iniciativa ciutadana per una llei que garantisca el dret a l’habitatge digne, assequible, accessible i adequada.

– L’aturada dels desnonaments de persones vulnerables sense alternativa d’habitatge digne i adequat

– Assegurar i ampliar el parc públic de lloguer social

– Regulació estatal de lloguers a preus adequats als salaris de la població

– Garantir els subministraments bàsics d’aigua, llum, gas i accés a les telecomunicacions

– Garantir una segona oportunitat efectiva per a les llars amb deutes hipotecaris

– Ampliació pressupostària per a habitatge social i polítiques socials d’habitatge fins a arribar a la mitjana europea de parc públic

– La participació activa de la població en tota la política d’habitatge i urbanisme.

Articles relacionats