ARRANCA EL FESTIVAL DE RECICLATGE I ART AL TEATRE DEL RAVAL

El punt de partida serà dijous, amb la inauguració de la instal•lació sonora interactiva Pull&Play (La OrquestaVolante), eix vertebrador al voltant de la qual giraran la resta d’activitats del festival. La instal•lació està integrada per huit màquines sonores concebudes en la seua totalitat amb materials reciclats. Estan penjades des de la primera planta del teatre i la seua sonoritat estarà dirigida pels assistents que accionaran cada màquina animats per un director músic-i-artístic. La inauguració tindrà lloc al Teatre del Raval a les 20h00 i és un acte gratuït en el qual es mostrarà el funcionament de l’espectacle sonor que es portarà a terme les vesprades dels dissabtes 14, 21 i 28 de maig, entre les 17h00 i les 20h30.
A més, es realitzaran altres activitats al voltant del reciclatge com el taller de xaranga reciclada on es construiran saxofons amb tubs de cartó i després es farà un passacarrer sonor pels carrers del Centre Històric de Gandia. El punt de partida serà la Plaça de les Escoles Pies a partir de les 17h30. La participació és gratuïta, només cal inscriure’s a través del correu electrònic Segons el mateix Di Stéfano, les 8 màquines que componen la instal•lació estan construïdes a partir de zero, sense cap projecte previ. ‘’Són menys complexes que un piano- explica -però estan treballades de tal forma que, en ser activades a través de les cordes, oferisquen una resposta “sensible”, no mecànica sinó imperfecta. Tenen swing.” Les màquines seran dirigides per una persona que serà l’encarregada de comunicar-se amb els participants que al seu temps, interactuaran amb la resta de components de l’orquestra en un concert lliure i solidari.

Di Stéfano, com a bon pare, ha posat nom a les seues creacions. Així, podrem conèixer –per ordre de naixement- la primera màquina, ‘Ensaladillarusa’ lasegona,‘Matraca de sombras’, la tercera ‘Dórica afirmativa’, la cuarta ‘Arpa rondador’, la cinquena ‘Syntagma – Organitorepublicano’, la sisena ‘Butifarra en línia’, la sèptima, ‘El fantasma de François’ i la huitena, ‘La leyenda del tiempo’. Del 12 al 29 de maig les podreu conèixer totes i provar com sonen.

VENDA D’ENTRADES:
Preus per a cada dissabte 14, 21 i 28:
5-6 €, inclou l’accés a totes les activitats del festival (matí i vesprada)
3-4 €, inclou l’entrada instal•lació sonora Pull&Play (vesprada)
Venda anticipada* en OneTwoTix, Casa de Cultura Marqués de González de Quirós, Teatre del Raval i Fusta Orgànic.
*Compra la teua entrada i el tiquet del dinar per anticipat i tindràs l’esmorzar gratuït.

Articles relacionats