El CEIP Magraner de Tavernes, com a membre de la xarxa d’escoles de la UNESCO, porta un temps treballant en el projecte Desplastifica’t, juntament amb l’Associació Xaloc, per a combatre la contaminació plàstica dels oceans. Pròximament, amb la col·laboració de l’Ajuntament, els alumnes del col·legi valler realitzaran una jornada de recollida de microplàstics en la platja de Tavernes com a acció per a cuidar el medi ambient, l’entorn natural i conscienciar els més menuts de la problemàtica dels plàstics en l’ecosistema, especialment en els mars i oceans.
Tots els plàstics recollits durant la jornada seran reciclats per una empresa homologada i serviran posteriorment per a fabricar algun element del mobiliari urbà com puga ser una marquesina o objecte similar. Des del consistori s’ha realitzat una proposta a la resta dels centres educatius del municipi per a què participen també en la recollida de microplàstics, per a què els més menuts puguen aprofitar esta enriquidora iniciativa en la nostra platja al mateix temps que es consciencia i lluita contra la contaminació plàstica.
El passat mes de novembre i dins del mateix projecte Desplastifica’t, els alumnes del CEIP Magraner ja van realitzar diverses accions de conscienciació en la platja de Tavernes com l’alliberament d’una tortuga marina recuperada en el centre ARCA del mar, tallers explicatius sobre el procés del reciclatge plàstic i activitats didàctiques sobre el medi ambient.