24.2 C
Gandia
Dimecres, 31 maig, 2023

ACPV insta al Consell a restablir la reciprocitat entre TV3 i À Punt i Oltra diu que “treballa en això”

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha dit este divendres que el el Govern valencià “treballa” en retornar la recoprocitat entre les televisions autonòmiques catalana i valenciana, en resposta a un comunicat d’Acció Cultural del País Valencià, coincidint amb el vuitè aniversari del tancament dels repetidors de TV3, en el que insta al Consell a reposar la reciprocitat d’emissions. 

En eixe comunicat, Acció Cultural del País Valencià (ACPV) constata que “l tancament fou producte d’una acció il·legal del Govern valencià del PP”. Tal com el Tribunal Suprem va fallar, el Govern valencià no tenia potestat legal per a tancar les emissions de TV3 al País Valencià. Cal recordar que ACPV va guanyar totes les sentències, i que els tribunals sempre li van donar la raó. “Però sembla que la qualitat democràtica d’aquest país és tal que és possible que un Govern incomplesca la llei sense conseqüències, i que tenir la raó legal no servesca de res. Perquè el fet és que, 8 anys després, un fet que el Tribunal Suprem va declarar il·legal no ha estat revertit”.

ACPV no pot reobrir els seus repetidors, perquè els equips estan obsolets. Els equips que permetien la recepció i emissió del senyal de TV3 han estat tancats i precintats durant aquests 8 anys. Es tracta d’equips d’alta tecnologia que, passats 8 anys, són a dia d’avui obsolets, i comprar equips nous significa una inversió que ACPV no pot assumir.

L’entitat acusa a actual Govern valencià de mantenir la “censura imposada pel PP”, i assenuyala que el Govern encapçalat pel president Ximo Puig i la vicepresidenta Mónica Oltra no ha revertit un acte il·legal comés per l’anterior executiu valencià, ni ha executat un acord de les Corts valencianes (les quals van aprovar en sessió plenària l’acord de reciprocitat de TV3 i la ràdio i televisió valencianes, essent president Alberto Fabra). A l’inici de la legislatura la raó adduïda era que calia esperar a l’obertura de la nova ràdio i televisió valencianes per a executar la reciprocitat, “però ja fa mesos d’aquesta obertura, i continuem esperant a que el Govern valencià revertesca una censura del PP”.

ACPV manté que és possible tècnicament veure TV3 sense un segon múltiplex. El que es coneix com a “múltiplex estadístic” permet la recepció d’un canal més a través del múltiplex que actualment té concedit el Govern valencià. Per tant, ara mateix no seria possible rebre al País Valencià la totalitat dels canals de la Corporació Catalana de Mitjans Àudiovisuals (CCMA) i IB3, però sí rebre’n un, TV3. ACPV ha demanat en públic i en privat al Govern valencià, i de forma reiterada, que mitjançant el múltiplex estadístic permeta la recepció de TV3, alhora que reclame al Govern espanyol un segon múltiplex per a fer efectiva una reciprocitat plena: això evidenciaria la voluntat real del Govern valencià de posar fi a la “censura” de TV3, i alhora assenyalaria la responsabilitat del Govern espanyol en fer possible la reciprocitat plena. “Però cal que el Govern valencià tinga la voluntat política de permetre la recepció de TV3”, assenyala la nota.

Per últim, ACPV reclama al Govern valencià l’execució de la reciprocitat de TV3 i À Punt. 8 anys després, només reclamem el compliment de la llei, el respecte a les sentències del Tribunal Suprem i als acords de les Corts valencianes, i la no acceptació a la pràctica d’actes il·legals. I és particularment pertinent recordar la importància de la coherència política en un context en el qual la dada més destacada no és tant el creixement real de la dreta, com la desmobilització de sectors socials que haurien de donar suport actiu a polítiques de canvi. Potser una part important de la responsabilitat d’aquest fet no és dels votants”.

Articles relacionats