14.9 C
Gandia
Diumenge, 26 març, 2023

Yolanda Pastor és la candidata de Projecte Oliva a les eleccions municipals

 

 

  • Èxit en la presentació de la candidata de PRO, que va congregar al voltant de 400 persones al carrer Sant Carles d’Oliva.

Yolanda Pastor va conversar amb Joan Mata fent una valoració de l’actual legislatura, explicant els principals problemes que té Oliva, coneixent l’alternativa al govern d’Oliva que PRO representa, i com es troba l’agrupació de Projecte Oliva per afrontar la nova cita electoral.

Projecte Oliva va celebrar, la vesprada del divendres 10 de març de 2023, l’acte de presentació de la seua candidata a l’alcaldia per als comicis de 28 de maig. Yolanda Pastor opta a tornar a guanyar les eleccions municipals, com ho va fer en 2019.

Projecte Oliva

L’acte es va realitzar a la seu electoral de Projecte Oliva, situada al carrer Sant Carles, núm. 8, on van assistir al voltant de 400 persones, amb les quals va conversar Yolanda Pastor en un diàleg conduït per Joan Mata, regidor de PRO, i on es van anar desgranant els distints aspectes del Projecte de ciutat que la formació local presentarà com a alternativa a l’actual govern. 

Primerament, es va fer una valoració del que ha estat l’actual legislatura governada per Compromís-PSOE: “En una legislatura única, per ser un moment d’extraordinària disponibilitat de fons públics, el govern d’Oliva s’ha mostrat incapaç de proposar un projecte de ciutat. En les qüestions de fons, s’ha improvisat i les decisions han respost més a un pla d’objectius polítics que a una proposta de futur per a la ciutat. Una legislatura molt important que el govern ha dirigit d’esquena a la resta de forces polítiques de l’Ajuntament, trencant la tradicional cortesia plenària. Ara és el moment de canviar-ho. Oliva no es canvia fent parcs i jardins, Oliva es canvia arromangant-se i desplegant una alternativa”, afirmava Pastor.

Referent a com afronta personalment aquest nou repte, Yolanda Pastor diu trobar-se amb la mateixa o més il·lusió que en 2019: “tornar a presentar-me com a candidata per a l’alcaldia d’Oliva és per a mi un orgull enorme. Som un grup de gent cada vegada més gran que venim a la política a aportar el nostre granet d’arena en allò que creguem, sense servir-nos d’ella.”.

“Oliva necessita una alternativa a l’actual govern – indicava Pastor en ser pregunta pel que vol oferir PRO al seu Projecte de ciutat – i això passa repensar l’actual funcionament de l’administració local. S’ha de posar en marxa un Pla de Reforma de l’Administració municipal com a Fase 0 de tota acció política. S’ha de definir l’administració pública del futur, la que Oliva necessitarà en les pròximes dècades i que cal començar a construir ara. A més, accions immediates que ajuden a reforçar els departaments per ser més eficaços per donar resposta a les necessitats de la ciutadania. En la gestió dels fons Next Generation podem punxar si no dotem a l’administració dels instruments que necessita. Sense aquesta Pla de Reforma de l’Administració, els programes electorals es converteixen en llistats de “queremos hacer” pràcticament irrealitzables”.

I afegia: “els problemes urbanístics enquistats llastren la progressió cap al futur. Si no fem l’esforç de posar-ho tot al dia, sempre arrossegarem una càrrega que ens fa perdre moltes energies. Tot açò anirem donant-ho a conéixer en les pròximes setmanes, amb el nostre Projecte de ciutat”.

Per acabar, Pastor va voler compartir l’estat en què es troba el grup de Projecte Oliva (PRO): “Estem en el millor moment. Som un partit consolidat i estem tenint capacitat d’atraure talent a sumar-se a l’alternativa que Oliva necessita. Tenim un grup d’afiliats cada vegada més ampli, amb especial menció a les noves incorporacions en el grup Joventut Proactiva. L’executiva del partit és un grup de gent molt coneixedora de la política local i plenament integrada en la ciutat, és un gran valor humà que tenim dins de l’agrupació. I també diré que, pense que la llista sorprendrà i il·lusionarà molt. Presentarem una llista amb persones molt vàlides en el seu àmbit professional, molt conegudes i estimades a la ciutat, i pense que connectarem amb la ciutadania”.

Articles relacionats