Huit municipis de la Safor sol·liciten acollir activitats del programa de la Diputació “La memòria a la biblioteca”

Huit ajuntaments de la Safor, Ador, Benirredrà, Oliva, Palma, Potries, Rafelcofer, Simat i Xeraco, han sol·licitat acollir alguna de les activitats de ‘La Memòria a la biblioteca’, un programa que la Diputació de València llança per segon any consecutiu per a promoure el coneixement sobre el període bèl·lic i la posterior repressió franquista, que portarà a 96 municipis 700 llibres, novel·les gràfiques i material audiovisual

La diputada de Memòria Històrica, Rosa Pérez Garijo (a la imatge), ha presentat el programa, que descriu com un ambiciós pla per a promoure la lectura sobre la guerra civil espanyola i la posterior repressió franquista. La campanya, finançada per la Diputació de València, acumula premis nacionals i formats multimèdia que arribaran a les biblioteques de 96 municipis valencians, 4 més que en l’edició de l’any passat.
“Aquest programa es va iniciar amb la finalitat de fer arribar als diferents públics de les nostres comarques informació de qualitat, gratuïta i adequada sobre un període de vital importància en la història del nostre país”, ha expressat Pérez Garijo. Així mateix, la diputada ha destacat la selecció de títols d’enguany, “que ha posat una especial èmfasi en la qüestió de la dona i la infància”.
A més de la qualitat dels continguts, s’han tingut en compte els formats multimèdia o la seua plasmació en còmic per a adults, ja que aquests mitjans permeten arribar a un públic més ampli. Entre els títols seleccionats existeixen premis nacionals, obres editades mitjançant crowdfunding, novel·les gràfiques, DVD i monografies de prestigiosos historiadors i investigadors valencians, reflex de l’interès de la delegació de Memòria Històrica per “mostrar una àmplia gamma de visions a la guerra civil i la repressió franquista”.

Articles relacionats