• Salut Mental de l’àrea de Gandia posa en marxa un programa telemàtic de suport a la depressió
• Es desenvoluparà en la zona de salut de Tavernes de la Valldigna i el principal avantatge és que són els pacients els que marquen el ritme
• Un estudi sobre el grau de suport d’aquest programa en comparació amb la modalitat telefònica ha obtingut finançament de FISABIO
El servei de Salut Mental del Departament de Salut de Gandia posa en marxa un programa psicològic autoaplicat a través d’internet per al tractament de la depressió, en col·laboració amb el Laboratori de Psicologia i Tecnologia de la Universitat Jaume I de Castelló.
Es tracta d’un programa de tractament psicològic eficaç contra la depressió, denominat ‘Somriure és divertit’, que s’aplica a través d’Internet i que els pacients poden seguir al seu propi ritme. Es posarà en marxa com a experiència pilot a pacients de la zona de salut de Tavernes de la Valldigna.
A partir d’això, es desenvoluparà un estudi que permetrà investigar sobre el grau de suport o guia professional més adequat per a obtindre els millors resultats en Atenció Primària.
Aquest estudi, denominat ‘suport telefònic vs. autoguia en un programa psicològic aplicat a través d’internet per al tractament de la depressió’, ha obtingut finançament en la II Convocatòria d’Ajudes d’I+d+i d’Atenció Primària atorgades per la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO).
El programa està coordinat per Pere Vera Albero, Clara Bertó Garcia i Raquel Escrivá Sanchis, de la Unitat de Salut Mental del Departament de Gandia, i per Azucena García Palacios, de la Universitat Jaume I de Castelló, i en ell participen els metges d’Atenció Primària del centre de salut de Tavernes de la Valldigna.
“Es tracta d’un estudi molt interessant des del punt de vista de la introducció de serveis de teràpia en línia en la sanitat pública, que a més valora la cooperació entre Atenció Primària i Atenció Hospitalària i amb la Universitat”, expliquen des de la Unitat de Salut Mental.
L’objectiu final és contribuir a millorar la qualitat del tractament de la depressió en Atenció Primària i al desenvolupament de la tecnologia aplicada a la salut mental.