Rótova posa el focus en l’emergència habitacional amb el documental ‘Les cases buides’

Un documental que naix de la col·laboració entre el CDR la Safor i la periodista Marta Ferrer

RÒTOVA, 14 de maig de 2026

El Cine de Ròtova es convertirà este divendres, 15 de maig, en un fòrum de reflexió sobre una de les paradoxes més punyents del món rural valencià: la coexistència de vivendes abandonades i la dificultat d’accés a l’habitatge. A les 19:30 h, el municipi acollirà la projecció de ‘Les cases buides‘, un documental que naix de la col·laboració entre el CDR la Safor i la periodista Marta Ferrer.

Rotova cartell les cases buidesL’obra, produïda per la signatura valenciana Visualem, explora el buidament dels nuclis urbans de la comarca. El film no solament documenta l’estat d’immobles que un dia van ser l’epicentre de la vida social i familiar, sinó que planteja una pregunta incòmoda: què passaria si estes parets tornaren a cobrar vida?

Una investigació amb rostre humà

El projecte té el seu origen en una investigació universitària de Marta Ferrer, qui ha volgut fer un pas més enllà de l’acadèmia per a posar rostre i veu a la realitat del territori. El documental exposa la contradicció entre la gran quantitat d’immobles tancats i la frustració de joves i persones majors que busquen, sense èxit, una llar on arrelar-se.

La iniciativa, que compta amb el finançament de la Diputació de València, es presenta com una “crida a l’acció” adreçada a propietaris, administracions i la ciutadania en general per a repensar el model d’habitatge des d’una perspectiva de respecte al patrimoni i urgència social.

Propostes de futur: la ‘Custòdia immobiliària’

L’acte no es limitarà a la simple exhibició cinematogràfica. Després del visionament, es presentarà el projecte de ‘Custòdia immobiliària‘, una eina estratègica que busca facilitar la mediació i el lloguer social o assequible en zones rurals.

La jornada clourà amb un col·loqui obert on els assistents podran compartir dubtes, idees i propostes sobre com revitalitzar els centres històrics de la Safor i garantir el dret a un habitatge digne sense perdre el vincle amb el territori.

Articles relacionats