Presó sense fiança per als pressidents de l’ANC i Òmnium Cultural

La jutge de l’Audiència Nacional Carmen Lamela ha decretat aquest dilluns l’ingrés a la presó incondicional sense fiança per als presidents de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i d’Òmnium Cultural, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, respectivament, per promoure les concentracions del passat 20 i 21 de setembre a Barcelona, segons han informat fonts jurídiques.
La magistrada atén la petició de la Fiscalia després de prendre’ls declaració per segona vegada en qualitat d’investigats per un delicte de sedició, penat amb fins a deu anys de presó, i els envia a presó en entendre que en les convocatòries fetes pels líders sobiranistes es feia una crida, no a una manifestació pacífica, sinó a la “protecció” dels governants catalans mitjançant “mobilitzacions ciutadanes massives”.
Així ho ha exposat la jutge en la resolució per la qual ha acordat la llibertat amb mesures cautelars per al major dels Mossos d’Esquadra Josep Lluis Trapero, i per a la intendent Teresa Laplana. Els quatre han sigut citats a declarar per segona vegada després del nou atestat de la Guàrdia Civil incorporat a la causa sobre els incidents ocorreguts durant registres i detencions a membres del Govern que planejaven el referèndum il·legal i la celebració del referèndum de l’1 d’octubre.
Com ja feren en la seua primera declaració, els dos acusats s’han negat a respondre a les preguntes del Ministeri Públic. Sánchez ha contestat al seu lletrat mentre que Cuixart s’ha acollit al seu dret de no declarar, segons informen fonts jurídiques.
Segons l’últim atestat de la Guàrdia Civil, tots dos van ser responsables d’ “encoratjar a la massa” cridant a la protesta enfront de la Conselleria d’Economia -d’on els agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil no van poder eixir en quasi 24 hores- i davant la seu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).
Tant en la seua entrada a primera hora del matí com la seua eixida a les 18.00 hores de la vesprada de dilluns Sánchez i Cuixart han sigut rebuts amb aplaudiments per una vintena de diputats i senadors del PdeCAT al crit de ‘No esteu sols’ entre gran expectació mediàtica. Ells han respost amb salutacions i el puny en alt en senyal de victòria.

Articles relacionats