El portaveu del PP a l’Ajuntament de Gandia, Víctor Soler, ha titllat de “desolador” el balanç en matèria de turisme una vegada superat l’equador del mandat municipal, i es remet a fonts de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) per a denunciar una caiguda en l’arribada de visitants. El govern, per la seua part, rebat les dades dels populars i es remet a les de la patronal hotelera Hosbec per a assenyalar que l’ocupació mitjana és a Gandia sis punts superior a la del conjunt de la Comunitat.
Segons les fonts de l’INE a les quals fa referència Soler, Gandia ha perdut 4.819 viatgers a l’agost d’enguany respecte almateix mes de l’any passat. Açò és un 12,37% menys, i respecte dels mesos de juny, juliol i agost de 2015, la caiguda és d’ 11.392 viatgers menys al mateix trimestre d’enguay.” L’INE diu que Gandia ha perdut 14.889 pernoctaciones a l’agost d’enguany respecte a l’any passat, un 8,10% menys.
El PP interpreta que l’actual govern de Gandia “ha viscut d’inèrcia fins ara”, però la renuncia a projectes com el camp de golf a la platja, o el parc aquàtic, fan perdre potencial turístic a la destinació.
Pel que fa al grau d’ocupació per places entre setmana, Gandia passat d’un 88,1%, a l’agost de 2016, a un 84,97% a l’agost de 2017, un 3% menys.
I pel que fa al grau d’ocupació per places el cap de setmana, ha passat d’un 93,31%, a l’agost de 2016, a un 88,77% a l’agost de 2017, un 5% menys, segons el PP, per a qui les dades venen a rebatre la dada de “ple total” que va anunciar el govern.
Víctor Soler s’ha referit a la repercusió sobre els contractes laborals, amb 1.085 contractes signats a l’agost de l’any passat, enfront els 962 de l’agost d’enguany.
D’altra banda, el PP ha demanat a l’alcaldessa, Diana Morant, un pronunciament sobre l’aplicació de la taxa turística aprovada a les Corts.
Les dades del govern
Res de’això és cert si fem cas de les dades del govern local. El coportaveu del govern, Jose Manuel Prieto, ha acusat els populars de manipular les dades per criticar l’actual executiu i ha afirmat que “haurien de cenyir-se a les dades globals d’ocupació turística, xifres que indiquen que Gandia es troba 6 punts per sobre de la mitjana d’ocupació de la Comunitat Valenciana (81%) pel que fa a destinacions turístiques es referix, mentre que nosaltres estem en el 87%. A més, si s’observen les dades d’HOSBEC, el resultat és millor, ja que indica una ocupació mitjana durant agost del 92%“.
Pel que fa al descens en les pernoctacions, el regidor ha explicat que en haver un establiment menys disponible s’ha produït un descens de places en venda que ha provocat aquesta baixada.
“Ja ho hem explicat moltes vegades. Tots els indicadors són millors que els de la passada legislatura i ho són de manera conjuntural però també perquè s’estan fent bé les coses. No parlem només d’iniciatives polítiques, les accions que es posen en marxa es fan amb el consens i les aportacions del sector a les Mesas de Turisme on també participa el PP. Als populars els ha arribat el moment de decidir, si volen estar del costat del sector o volen seguir a la contra parlant malament de la nostra ciutat“, afirma Prieto, qui finalitza afirmant que “continuem per damunt de la mitjana d’altres destinacions turístiques a la Comunitat i d’Espanya, és a dir, ha estat una bona campanya turística per a la ciutat“.


