PEDRO SÁNCHEZ ANUNCIA CONGRÉS FEDERAL I PRIMÀRIES

Segons han confirmat fonts socialistes, així ho ha fet davant de la Comissió Permanent de l’Executiva Federal, reunida este dilluns en Ferraz per a analitzar els resultats de les eleccions d’este diumenge a Galícia i el País Basc.

La Comissió Permanent de l’Executiva Federal del PSOE ha estat reunida durant quatre hores i mitja en Ferraz, en les quals hi ha hagut un “dur” debat després que el secretari general del partit, Pedro Sánchez, haja anunciat la seua proposta de celebrar ja el 39è Congrés, convocant primàries el 23 d’octubre.

Tots han criticat esta proposta i han defensat que no és el moment d’obrir este debat intern. Mentrestant, els dirigents pròxims a Sánchez han donat suport al secretari general, amb l’argument que cal resoldre esta crisi que, avisen, no pot tancar-se en fals.

A la reunió, que tots han qualificat d’intensa i dura, ningú ha demanat la dimissió de Sánchez, malgrat que des del PSOE d’Andalusia se l’ha instat a assumir responsabilitats polítiques. També s’ha parlat de la posició del partit en la situació de bloqueig polític i s’ha citat l’abstenció, però ningú ha fet seua esta posició.

“En este moment no tinc informació directa. Quan sàpiga el que s’ha decidit en l’Executiva, tindré opinió”, ha dit el líder dels socialistes valencians, per a afegir que creu necessari “un període d’assossec, racionalitat i responsabilitat”.

Articles relacionats