El PP ha dibuixat una situació apocalíptica de Gandia amb augment de la inseguretat, drogues, borratxeres, incivisme, ocupació il·legal d’habitatges, prostitució i màfies, tot arran d’una baralla el cap de setmana a l’eixida d’una discoteca. El PSPV ha lamentat en la seua resposta l’alarmisme dels populars i els demanen responsabilitat per a no fer malbé la marca Gandia en plena campanya turística.
El Grup Municipal Popular ha denunciat este dimecres “una deriva cap al turisme barat de borratxera, drogues, gamberrisme i baralles, que va ser icona del turisme projectat pels socialistes en l’època de José Manuel Orengo, quan Gandia va eixir a plena pàgina en Interviú”. La denúncia coincideix amb una agressió registrada diumenge entre joves a l’eixida d’una discoteca.
El regidor popular Pepe Just assegura que la seua formació va treballar amb esforços notables per deslligar a Gandia d’eixa imatge de turisme de borratxera que socialistes i nacionalistes van fabricar durant anys. Nosaltres treballem per un turisme familiar, congressual i d’alt poder adquisitiu” ,afirma, i ha recordat iniciatives com l’Auditori Baladre, el segell de qualitat SITEC o la incorporació al Convention Bureau.
Per la seua banda el regidor Guillermo Barber ha denunciat imatges que en la seua opinió s’han fet habituals: “Estem veient amb massa freqüència imatges i vídeos que perjudiquen a la imatge de la Gandia turística. Açò amb el Partit Popular no passava” perquè, ha dit, “amb la mateixa plantilla de Policia Local vam saber atallar els problemes derivats de les actituds incíviques. És una qüestió de saber gestionar. D’altra banda, vam crear el Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC), que PSOE, Més Gandia i Ciutadans van eliminar. El SAC estava present en tots els parcs i jardins, i va aconseguir eradicar la pràctica del botelló i gamberrisme”.
Segons el PP, la inseguretat és “creixent” i ha deuunciat les ocupacions d’habitatges que asseguren s’estan produint en finques senceres, “davant la passivitat del govern d’esquerres de Diana Morant”.
Segons el PP, eel problema s’ha instal·lat en Kentucky, carrer Perú, carrer Ferrocarril d’Alcoi o carrer Poeta Lorente, “per nomenar algunes zones de Gandia”, i recorden que durant la seua legislatura hi havia una operativa en marxa, per la qual s’actuava immediatament tant en la prevenció, com en la solució a les ocupacions.
Entre 2011 i 2015, amb el govern local del PP, es van tabicar més de 300 habitatges ocupats il·legalment. Eixa actuaió, afirmen, “va generar el necessari descans a veïns i propietaris i va espantar a les màfies que trafiquen amb aquests immobles, i que ara sembla s’han tornat a instal·lar en la ciutat, subarrendant els habitatges que ocupen i generant activitats il·lícites com la prostitució o venda de drogues”.
El govern critica l’alarmisme
L’alcaldessa en funcions, Lorena Milvaques, de Més Gandia, ha volgut mostrar el seu malestar davant la campanya de desprestigi llançada pel Partit Popular, tant per les seues declaracions públiques com per les seues manifestacions a les xarxes socials. I en els mateixos termes s’ha expressat José Manuel Prieto, portaveu del Govern.
“La platja de Gandia és un aparador fantàstic. Està plena i des del PP han volgut convertir una baralla de cap de setmana utilitzant les seues xarxes socials en un fet destacat“, afirma Prieto, qui ha afig que els implicats en la mateixa han estat sancionats doblement per Alteració de l’Ordre Públic i per incompliment de l’Ordenança de Convivència. “A Gandia no caben els qui venen a danyar la nostra ciutat i els qui acudixen per organitzar aquest tipus d’altercats. En les últimes setmanes hem tingut 30.000 persones en un Festival, més de 5.000 en el concert de dissabte passat i no hi ha hagut incidents destacables“.
El portaveu ha explicat que en el mateix vídeo es pot comprovar com l’incident cessa per la rapidíssima intervenció de la Policia Local que s’encarrega del dispositiu especial establert per a l’hora de eixida de les discoteques. “En plena campanya, el PP es dedica a desprestigiar la imatge de la nostra ciutat per un fet puntual. Volen convertir un fet puntual en categoria i la platja de Gandia no és això. No és la gent que es dedica a mal parlar de la nostra ciutat. El PP ha de decidir si està del costat del sector i d’una ciutat que està recollint excel·lents dades en tots els indicadors turístics, d’ocupació i de seguretat o es posen del costat dels gamberros que és el que han fet hui” .
Per la seua banda, Lorena Milvaques ha estat contundent i ha qualificat de “lamentable i intolerable que el PP utilitze aquests successos per fer campanya electoral en contraposició al model de ciutat pel qual estem treballant de la mà del sector. Els mateixos que van portar el model Shore de borratxera i descontrol, ara són capaços de difondre aquests fets. Estem treballant molt per erradicar les conseqüències de la seua irresponsabilitat”. “És trist el que estan fent. Pepe Just compareix per reconéixer que la platja està plena amb el que contradiu als seus companys d’oposició”.
“Quan el PP parla de manca de seguretat, haurien de parlar amb el seu company de partit i delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, per conéixer que el que afirmen és lluny de la realitat. Convidarem la propera Junta de Seguretat a Guillermo Barber perquè siguen els caps de la Policia Local, Nacional i de la Guardi Civil, els qui li donen la informació de primera mà de les dades que demostren que Gandia és una ciutat segura. És intolerable el que estan fent, van ser els artífexs de la disbauxa i ara creen alarma social per fets puntuals que van ser abordats de manera immediata per la Policia Local” va finalitzar Milvaques.


