MÉS GANDIA NO RECOLZARÀ EL CANVI D’USOS DEL POLÍGON SANXO LLOP PROPOSAT PEL PSPV

Més Gandia no recolzarà els canvis d’usos al polígon industrial Sanxo Llop, en contra del que proposa el seu soci el govern, el PSPV. La vicealcadessa i portaveu de Més Gandia, Lorena Milvaques, acompanyada dels regidors Nahuel González i Alícia Izquierdo (també regidora de Comerç) han comparegut per donar a conéixer el posicionament dels grups d’Esquerra Unida i de Compromís, que formen part del Grup Municipal Més Gandia, en relació a la proposta presentada pel Grup Socialista sobre el canvi d’usos, d’industrial a comercial, del polígon Sanxo Llop.

 

Milvaques ha recordat que la proposta del PSOE va ser traslladada, debatuda i votada a les respectives assemblees d’Esquerra Unida i de Compromís i en ambdós casos, la majoria dels seus integrants la va rebutjar, a l’igual que l’Assemblea Ciutadana Més Gandia.

Des de Compromís s’ha argumentat que, bàsicament, hi ha “dues grans raons” que justifiquen l’oposició de Compromís a la transformació total de Sanxo Llop en un polígon comercial. “I dic total perquè no hem de perdre de vista que en eixe sector ja hi ha una franja important de terreny en l’avinguda que va des del polígon comercial de la Vital fins a l’hospital que té un caràcter comercial. Fins i tot, han començat a construir-se ja espais dedicats al comerç en algun solar d’eixa faixa. La primera raó en què es fonamenta el nostre posicionament té un nom ben clar: coherència. Compromís ara i el Bloc abans sempre s’ha caracteritzat per la defensa del comerç de l’interior de la ciutat. Hem fet multitud de proclames any rere any en favor del xicotet comerç urbà. El lema “El xicotet comerç dóna vida” i el decàleg que l’ha acompanyat tradicionalment ha sigut el protagonista de moltes de les nostres campanyes comercials. I és que, un nou centre comercial de les dimensions de Sanxo Llop, dedicat exclusivament a superfícies comercials, faria més mal que una pedregà als comerços de l’interior de Gandia”, afirmen.

La segona raó connecta amb una altra qüestió d’enorme transcendència, per a Compromís i Més Gandia: el model de ciutat “que volem construir entre totes i tots”. Així, asseguren que decisions com les que ara es volen prendre conduïxen de manera irremeiable a un esquema de ciutat que trasllada el comerç del nucli de la població a les àrees perifèriques i que provoca la desertització del centre urbà. “I nosaltres eixe model no el compartim”.

Milvaques ha alertat que els centres de les ciutats s’estan despoblant a causa, entre altres raons, de la quantitat de baixos comercials i d’espais que van quedant buits perquè no tenen rendibilitat econòmica. “I eixa no és la tipologia urbana que nosaltres volem per a Gandia. Nosaltres, per coherència i per convicció, continuem apostant per una ciutat compacta a on la ciutadania puga conviure i compartir espais amb propostes comercials que facen la vida de les persones molt més atractiva i agradable”.

D’igual manera, el regidor d’Esquerra Unida, Nahuel González, ha confirmat que la seua formació tampoc dóna suport a una nova zona comercial als voltants de Gandia per coherència política. “El nostre model és el comerç de proximitat. No sols el del Centre Històric al qual també donem suport, sinó el de tots els barris de Gandia com Roís de Corella o República Argentina”.

És per això, que González assegura que “no acceptarem cap xantatge. No som els culpables de l’estafa de Sanxo Llop i volem solucions que no condicionen el model de ciutat. Els llocs de treball que hi ha que conservar són els dels botiguers que tots els matins obrin les seues botigues i ens serveixen amb una atenció especial. Ens alegrem de coincidir en la postura amb Compromís i amb el sentir majoritari de l’Assemblea Més Gandia”. Finalment, ha donat el seu suport a la companya Alícia Izquierda, que és la regidora de Comerç “i porta endavant una tasca difícil per defensar el comerç local”.
Precisament, Izquierdo ha volut fer memòria i ha recordat d’on ve la situació del polígon Sanxo Llop. D’una banda, de la compra de terrenys per part de l’Ajuntament fa dues legislatures, amb el govern Orengo-Mut, i que no es va pagar, tampoc amb el PP a l’Ajuntament, que va concedir dues pròrrogues. I, d’altra, la responsable de Comerç apunta també com a responsable a l’agent urbanitzador, APRUSA. “Hui l’Ajuntament deu 7 milions d’euros a l’empresa, però aquesta tampoc ha complit amb la seua responsabilitat d’acabar el PAI. Per tant, que no se’ns venga ara l’excusa que cal canviar la classificació del sòl per salvar la malifeta dels governs anteriors i l’agent urbanitzador. Això no és prou per caviar el model de ciutat”. Izquierdo ha insistit en que hi ha prou franges comercials a la ciutat perquè s’hi ubique Conforama. “Benvinguda siga la multinacional, no tenim res en contra , sinó que ens oposem a la profileració de noves grans superfícies a l’extraradi de la ciutat, que acaben amb el xicotet i mitjà comerç urbà i el model de ciutat”.
La regidora ha traslladat el malestar de propietaris i comerciants que se senten utilitzats per confrontar sectors “quan en realitat són les víctimes i l’únic demanen és una solució a la mala gestió dels governs anteriors i de l’agent urbanitzador. Nosaltres no anem a confrontar sectors de la ciutat”.
Finalment, Més Gandia ha assegurat que es poden buscar altres solucions a l’estancament de Sanxo Llop, “estem oberts a parlar-ne, debatre, consensuar… De fet hi ha una comissió d’estudi creada. Però les solucions no han de passar per canviar el nostre model de ciutat”, ha conclòs la vicealcaldessa qui ha recordat que amb la reclassificació de sanxo Llop també es pot perdre una oportunitat de futur per a diversificar la nostra economia apostant per nous sectors interessants com l’agroalimentari, el tecnològic, logístic… Aprofitant la seua localització estratègica i la pròxima connexió amb el port.

Articles relacionats