.
– El conjunt gandià guanya al CB Morón (63-56), però el ‘basket average’ posa fi a un somni que ha omplit les grades dos dècades després.
GANDIA, 3 DE MAIG DE 2026
El bàsquet ha tornat a ser el protagonista absolut a Gandia en una jornada de retrobament amb l’elit emocional d’aquest esport. El pavelló del poliesportiu municipal va viure ahir un ple absolut per a presenciar el partit de tornada de la fase d’ascens a LEB Or. L’afició, entregada des de l’escalfament, va espentar l’UPB Gandia cap a una victòria treballada contra el Club Baloncesto Morón, tot i que el resultat final no va permetre culminar la remuntada.


Una cita amb la història
L’esdeveniment va tindre un caràcter de cita gran, comptant amb la presència de l’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto, i el regidor d’Esports, Jesús Naveiro, a més d’altres membres de la corporació municipal.
Tots ells van coincidir a destacar el valor d’aquesta fita: feia vint anys que l’UPB Gandia no disputava un partit d’aquestes característiques, recuperant un ambient de gran competició que s’havia trobat a faltar en les darreres dècades.
Balanç d’una temporada per a l’optimisme
Amb aquest resultat, l’UPB Gandia tanca una campanya brillant en la qual s’han superat les expectatives inicials. El club no sols ha complit els seus objectius esportius, sinó que ha aconseguit el que moltes vegades és més difícil: reconnectar i il·lusionar l’afició.
L’equip blanc-i-blau posa així punt final a la seua participació en aquesta fase, amb la certesa que la pròxima temporada tornarà a competir en LEB Plata amb una base sòlida i el suport d’una ciutat que ha tornat a vibrar amb la cistella.
FOTOGRAFIA NATXO FRANCÉS


