Les obres d’urbanització de Sanxo Llop estaran finalitzades en l’últim trimestre

– El polígon Sanxo Llop de Gandia ja encara la recta final amb el 73% de les obres executades

– L’alcalde, José Manuel Prieto, qualifica el projecte com “el sector urbanístic més estratègic desenvolupat en temps recents”.

– Amb una inversió de 13 milions d’euros, la zona albergarà projectes sociosanitaris, un hotel i l’ampliació logística d’Ale-Hop.

Gandia, 27 de maig de 2026

Les obres d’urbanització del polígon Sanxo Llop de Gandia avancen a molt bon ritme i ja han assolit el 73% de la seua execució global. L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto, acompanyat per la coordinadora general d’Urbanisme, Maite Alonso, tècnics municipals i responsables de l’empresa constructora, ha visitat este matí la zona per comprovar l’estat d’uns treballs que transformaran la façana sud-est del municipi.

Segons el calendari previst, el gruix principal de les obres d’urbanització estarà finalitzat entre els mesos de setembre i finals d’enguany. No obstant això, el consistori preveu que siga durant el pròxim any 2027 quan el sector quede completament rematat, una vegada culminen les faenes de subministrament elèctric i altres serveis auxiliars imprescindibles per a la implantació de les futures empreses.

Una inversió de 13 milions per a reactivar l’economia

Este projecte compta amb una inversió de més de 13 milions d’euros i abasta una superfície de 300.000 metres quadrats, xifres que el converteixen en un dels desenvolupaments urbans de major envergadura a la capital de la Safor. A més de desbloquejar una situació urbanística que feia anys que estava enquistada, el nou polígon oferirà:

– Més de 1.500 places d’aparcament.

– Més de 3 quilòmetres de carril bici que enllaçaran amb el Grau, Venècia, Marenys i l’accés sud al port a través de l’avinguda de la Medicina.

– 360 lluminàries i al voltant de 1.000 arbres.

“Sanxo Llop és el sector urbanístic més estratègic que podrem desenvolupar en temps recents. No teníem pràcticament sòl industrial disponible i este sector permetrà atraure noves empreses i generar ocupació d’alt valor afegit”, ha destacat l’alcalde José Manuel Prieto.

Actualment, les obres ja generen 75 llocs de treball directes, als quals s’afegiran els derivats de l’activitat econòmica que s’hi instal·larà.

Pol sanitari, logístic i de serveis

Per la seua proximitat a l’hospital comarcal, el polígon Sanxo Llop s’ha dissenyat amb una clara prioritat cap a l’àmbit sociosanitari. Entre les iniciatives que ja estan confirmades i en marxa per a l’entorn destaquen:

Centre de dia per a persones amb diversitat funcional: Finançat per la Diputació de València amb 4 milions d’euros (actualment en fase de redacció).
Residència sociosanitària: Un centre privat per a persones majors i salut mental amb una inversió de 12 milions d’euros.
Nou sector hoteler: Un projecte d’iniciativa privada valorat en 8 milions d’euros.
Ampliació d’Ale-Hop: L’empresa desenvoluparà un Projecte d’Interés Autonòmic (PIA) logístic i d’innovació adjacent al sector.

Estat actual dels treballs i pròxims passos

Per la seua part, la coordinadora d’Urbanisme, Maite Alonso, ha detallat que les canalitzacions bàsiques (aigua potable, clavegueram de pluvials i residuals, telecomunicacions, gas, reg i xarxa elèctrica) ja estan totalment soterrades. Actualment, la majoria de vials es troben en fase molt avançada, amb voreres quasi llestes, i s’està treballant en l’arbrat i l’enllumenat públic.

Els pròxims passos seran en l’asfaltatge de les calçades i la connexió final de les línies elèctriques. L’única actuació d’envergadura pendent serà l’ampliació de la rotonda d’entrada a Gandia (intersecció de l’avinguda d’Alacant amb la carretera de l’Hospital), que s’iniciarà tan prompte com es retiren els antics suports de la xarxa elèctrica de la zona.

Articles relacionats