.
– L’Assemblea aprova per àmplia majoria la proposta municipal de moure l’acte a l’estiu per a potenciar el turisme i la visibilitat de les comissions.
GANDIA, 29 d’abril de 2026
Canvi històric en el calendari faller de Gandia. L’Assemblea General Extraordinària, reunida ahir al Museu Faller, va donar llum verda a la proposta de l’Ajuntament per a canviar la data i ubicació de la tradicional cavalcada. Amb 18 vots a favor, 2 en contra i 3 abstencions, les 23 comissions de la ciutat han decidit que la desfilada tindrà lloc el pròxim 4 de juliol a les 20:00 hores en ple Passeig Marítim Neptú.

Novetats en l’organització i la desfilada
L’aprovació del canvi porta aparellades noves normes per a adaptar l’acte al seu nou entorn:
Sense rodes: Es prohibeix l’ús d’elements amb rodes durant la desfilada, excepte per a megafonia o el transport de xiquets de bolquers.
Tancament de comparsa: Es crearà una nova figura amb un vestit distintiu que marcarà el final de cada comparsa abans de l’arribada de les Reines Falleres.
Mobilitat: El consistori posarà a disposició dels fallers autobusos de la Marina per a facilitar el trasllat des del nucli urbà fins a la primera línia de platja.
Incentius econòmics i nous premis
Per tal de recolzar l’esforç de les comissions en esta nova data, l’organització ha establit una dotació econòmica directa de 500 euros per cada falla participant. A més, s’ha creat un nou incentiu competitiu: la concessió de 10 banderins amb recompensa econòmica per a premiar la qualitat i l’originalitat de les comparses.
Amb esta decisió, que entra en vigor de manera immediata, Gandia es prepara per a viure un 4 de juliol marcat pel sentiment faller en un escenari immillorable vora a mar.


