L’alcalde i el secretari autonòmic d’Obres Publiques coincideixen en la necessitat d’un projecte per desviar 15.000 vehicles diaris fora del nucli urbà valler.
La ronda de circumval·lació de Tavernes comença a ser una realitat amb la redacció del projecte per Demarcació de Carreteres i on es contempla un traçat per la marge dreta del riu Vaca, fora del nucli urbà de Tavernes. El secretari autonòmic d’Obres Públiques, Lluís Ferrando, i l’alcalde de Tavernes, Jordi Juan, han comprovat sobre el lloc el gran trànsit que suporta la carretera comarcal i han coincidit amb la urgència d’executar el projecte per superar el coll de botella que suposa el pas d’una mitjana de 15.000 vehicles diaris pel centre de la ciutat, que s’incrementa més encara en moments puntuals de la temporada citrícola o festivitats en l’estiu.
El govern de Compromís va iniciar a principi de la legislatura les converses amb la Demarcació de Carreteres de la Conselleria d’Obres Publiques per consensuar un traçat diferent del previst pel marge esquerre del Vergeret i que presenta moltes dificultats d’execució. El projecte redactat és l’alternativa a la prevista ronda al costat del Vergeret, un projecte que ha estat durant dècades en previsió, però que a hores d’ara es considera d’impossible execució perquè la ronda no cap en el poc espai de la zona prevista i menys després que no s’haja executat la canalització del riu Vaca. El projecte donat a conéixer per Carreteres de la Generalitat contempla un traçat de 4’1 km. A iniciar en una nova rotonda a construir enfront de la factoria Asfaltos Chova, travessar el Vaca i després seguir per la part dreta del riu paral·lela al cas urbà fins a arribar a les proximitats del Camí Vell de Gandia, on es construiria una rodona d’entrada a la ciutat, i seguir a connectar amb la carretera nacional N-332 per la zona del Tancat. Ací es contemplaria la preparació per a la unió amb l’A7, una vegada alliberada de peatge.
El govern de Compromís considera que el projecte és la millor solució per al problema del trànsit que pateix Tavernes, alhora que presenta alternatives per minimitzar el problema d’inundabilitat de grans zones del terme.


