www.nuevosmedios.es», pel Centre Knight per al periodisme de les Américasde la Universitat de Texas (Estats Units) en el congrés internacional de periodisme digital que es celebra esta setmana a la Universitat de Texas (EE UU).
En aquesta trobada anual es donen cita els mitjans que estan innovant en format digital a nivell internacional. Més de 41 nacionalitats assisteixen al congrés, on té una gran importància el periodisme en espanyol. Per a açò reuneix a nombrosos emprenedors en espanyol vinguts de tota Amèrica, i se’ls dedica una jornada especial sobre tendències a Amèrica Llatina, Espanya i Portugal. L’observatori es va presentar al Col·loqui Iberoamericà de Periodisme Digital, celebrat al marc del congrés.
Al juliol de 2015 la professora Marga Cabrera va ser beneficiària d’una de les ajudes a investigadors i creadors culturals 2015 de la Fundació BBVA. L’objectiu d’aquestes ajudes és impulsar el talent individual i van destinades a persones que compten amb una trajectòria “altament” productiva i que es troben en un estat intermedi de la seua carrera. Són un suport perquè puguen seguir desenvolupant l’alt potencial de les seues carreres individuals. L’ajuda concedida és de 40.000 euros i la beneficiària té el termini d’un any per a dur a terme el treball proposat.
Es planteja en un moment en el qual sorgeixen iniciatives per onsevulla, sense que les bones pràctiques estiguen classificades ni pràcticament estudiades. L’observatori ajudarà a investigadors i emprenedors en periodisme, sobretot a l’hora d’identificar qui és la seua competència en espanyol i quins són les millors pràctiques quant a model de negoci, iniciativa, noves narratives i resultats.
Fase beta del projecte
El projecte naix sense estar finalitzat, falta generar el rànquing de mitjans i perfilar els cercadors. Però la plataforma ja està en marxa i s’han documentat més de 600 nous mitjans en espanyol per a la seua estrena. La idea és perfilar-ho i millorar-ho amb el temps. També s’espera que el cens vaja en augment amb el pas del temps i que puga generar moltes sinèrgies amb altres entitats del sector.
Va coordinar el llibre de la Fundeu “Escriure per a internet: guia per als nous mitjans i les xarxes socials” i és coautora del llibre de l’editorial UOC “Emprendre en periodisme, eines per al nou professional en xarxa”. Va ser fundadora de dues empreses de noves tecnologies amb més de 20 anys d’experiència en gestió, formació i recerca.