La Germandat del Nostre Pare Jesús Natzaré ha anunciat la benedicció de la nova túnica de la imatge titular de la Germandat, que tindrà lloc dissabte que ve 25 de febrer a les 20:00 h en el Santuari Diocesà del Beat Andrés Hibernón.
Des dels seus inicis, la germanor es va preocupar per dotar a la imatge titular d’una túnica que estiguera a l’altura de la seua expressivitat i qualitat artística. La primera túnica documentada de la imatge es va estrenar l’any 1909, cosida i brodada per les filles de Sr. Camilo Botella, gràcies a la recollida de donatius dels confrares.
Desafortunadament, durant els anys de la Guerra Civil Espanyola, gran part del patrimoni historicoartístic de les germanors va ser destruït, incloent-hi l’antiga i venerada imatge del Natzaré. No obstant això, es va poder salvar la túnica, el cíngol de passamaneria i la corona d’espines, encara que actualment es troben desapareguts.
En 1964, després de la refundació de la Germanor en 1954, va ser beneïda una nova túnica confeccionada en vellut morat per la Casa Santa *Rufina de Madrid, que s’ajustava millor a les proporcions de la nova talla realitzada per l’enginyer Vicente Rodilla.
Més tard, en 1991, la imatge del Natzaré va processionar amb una túnica brodada en or sobre vellut roig, gràcies a una donació particular de la cambrera de la germandat Sra. Marisefa Burguera i del germà confrare Sr. Carlos Almiñana.
En la Setmana Santa de l’any 2023, la Germandat de Nostre Pare Jesús Natzaré veurà complida la seua il·lusió de vestir el Natzaré amb una nova túnica, la quarta documentada de tota la seua història.
Aquest objectiu, fruit d’un esforç col·lectiu, és conseqüència de la necessitat per conservar degudament el patrimoni i el desig devocional d’engrandir una talla venerada per tota la ciutat.
La nova túnica, que coexistirà amb l’anterior, està brodada en fil de plata sobre vellut morat, i ha sigut confeccionada pels artesans de la casa Brodats Barber d’Ontinyent, a partir d’un disseny en ornamentació barroca realitzat per l’artista sevillà Juanma Pulido. No hi ha cap dubte que la nova túnica, servirà sens dubte no sols per a garantir la conservació del patrimoni de la germanor, sinó especialment per a acréixer la devoció cap al Nostre Pare Jesús Natzaré.
L’acte de Benedicció de la nova túnica comptarà amb la participació dels membres de la Junta Directiva de la Germandat, dels membres de la Germandat i de tots els confrares i ciutadans en general.