L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha comparegut en roda de premsa per a informar sobre la denúncia presentada per l’exalcalde de Gandia entre els anys 2011 i 2015, Arturo Torró, condemnat per la Secció Segona de l’Audiència Provincial de València a tres anys i mig de presó i a sis anys i mig d’inhabilitació, com a autor d’un delicte de malversació per l’adjudicació dels serveis de comunicació audiovisual de l’Ajuntament, contra l’actual alcalde de Gandia, la ministra Diana Morant i la lletrada Cap del Servei Jurídic Municipal.
La denúncia té per objecte una qüestió ja jutjada. La justícia ja s’ha pronunciat sobre este tema en sentència, que ha esdevingut ferma el mes de maig de 2023 i que li ha donat la raó a l’ajuntament.
Prieto ha iniciat la seua intervenció mostrant el seu cansament pel fet que “se’ns denuncie per a fer el nostre treball, que no és un altre que defensar els diners dels ciutadans. Que em denuncien totes les vegades que faça falta perquè este és el meu treball, vetlar pels interessos de Gandia”.
Esta és una reclamació que formula un *exalcalde que pretén afavorir a un empresari en contra dels interessos municipals. Es tracta del concessionari de l’explotació de l’edifici d’habitatges del carrer Perú. L’ajuntament va haver de resoldre el contracte amb esta empresa per incompliment del contracte i la justícia ja li ha donat la raó en 4 processos judicials. Queda pendent de pronunciament un cinqué pel qual es discuteix la liquidació de la concessió, on l’ajuntament ha valorat l’edifici d’acord amb el criteri tècnic dels funcionaris manifestat en l’expedient i descomptat els deutes que esta mercantil té amb l’ajuntament.
“Després d’haver guanyat totes les sentències i tots els processos judicials en sentència ferma, que eximeix de qualsevol responsabilitat als tècnics de l’Ajuntament, la ministra i este alcalde, se’ns denuncia per una despesa que mai s’ha fet” ha explicat Prieto, qui s’ha mostrat contundent quan ha afirmat que “tot el que ha passat ha sigut un intent per a condicionar una liquidació milionària que fora el més favorable a una empresa, que no ha complit res del plec de condicions”.
l’exalcalde Torró s’ha posicionat al costat de la mercantil incomplidora com a estratègia política a quatre dies de les eleccions nacionals, malgrat saber que l’empresa ja va denunciar esta qüestió i que el jutjat va considerar correcta l’actuació municipal i va inadmetre la reclamació de la mercantil.
Un altre aspecte que ha abordat en la compareixença ha sigut el paper que desenvolupa el *exalcalde en la denúncia, i s’ha preguntat si Torró és representant de l’empresa o d’alguna de les persones de la mercantil. “Què ha d’aportar a este procés i quin paper té en esta història?” s’ha preguntat l’alcalde, que ha recordat que Torró sempre ha estat aliat als interessos de l’empresa i contra l’Ajuntament.
Posteriorment, José Manuel Prieto ha explicat un per un tots els processos judicials que s’han produït sobre este edifici i on sempre ha resultat guanyador el consistori, exceptuant només una part d’una sentència.
Els 4 processos judicials finalitzats han sigut els següents:
El primer va ser un procés on l’empresa demanava un rescat de la concessió perquè es fera càrrec l’Ajuntament i una indemnització. En este procés, el jutjat va dictar sentència favorable a l’Ajuntament de Gandia.
El segon va ser un procés en el qual s’impugnava la reclamació de l’Ajuntament contra l’empresa perquè satisfera el deute pendent i reparara l’edifici, la justícia va considerar que el deute havia de pagar-se per part de l’empresa i que la reparació no procedia.
El tercer procés tenia per objecte una reclamació de la mercantil, que no estava conforme amb la confiscació de la garantia que l’Ajuntament havia dut a terme. En este cas també la justícia, el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, va considerar que l’actuació municipal va ser correcta i que la confiscació era procedent perquè la resolució del contracte va ser per culpa del contractista.
El quart procés va ser una reclamació judicial amb la qual l’empresa pretenia derivar responsabilitat a la *exalcaldessa per fets ocorreguts en 2015. La resposta a la reclamació va ser mitjançant informe emés per la lletrada municipal, que després va ser defensat davant el jutjat, obtenint resolució judicial favorable a l’Ajuntament. Esta sentència ha sigut mostrada als mitjans de comunicació i eximeix a Diana Morant de la responsabilitat civil que l’empresa pretenia i a l’Ajuntament de derivar qualsevol acció contra ella.
Finalment, el cinqué contenciós és el que es troba en tràmit i, per tant, pendent de sentència on està discutint-se la liquidació de la concessió.