La Inspecció Provincial de Treball i Seguretat Social de València ha remès una carta informativa a les societats musicals de la província perquè regularitzen la situació dels treballadors, en cas que algun professor o empleat no estiga donat d’alta, segons ha informat el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues.
El requeriment no contempla l’obertura de cap procediment d’inspecció, per la qual cosa “no hi haurà sancions”, simplement és una missiva que Treball envia a les societats com a altres col·lectius de treballadors.
En la carta, el departament indica a les societats que “si tenen algun professor de música o alguna persona d’administració o serveis que hauria d’estar donada d’alta, que ho faça, sense cap tipus de sanció o inspecció”, ha detallat Moragues. És a dir, que les societats musicals “autorregularitzen” la seua situació.
“La Inspecció de Treball no està fent un procediment de comprovació d’inspecció, no va a haver-hi sanció. No estem parlant d’una inspecció, sinó d’una carta com la que s’envia a molts col·lectius”, ha recalcat el delegat del Govern, per la qual cosa no es tracta de “cap actuació específica ni particular” contra les bandes.
Moragues s’ha posat en contacte amb la Federació de Societats Musicals de la Comunitat (FSMCV) i li han traslladat que “la situació està regularitzada i la carta no tindrà repercussió”. Per tant, el delegat ha insistit en la importància de llançar “un missatge de tranquil·litat” als integrants d’aquestes agrupacions.
“No estem parlant dels xiquets i les persones que toquen: parlem de les persones que fan classes i s’encarreguen de l’administració, assessorament o qualsevol servei, que tenen un contracte i han d’estar donats d’alta”, ha detallat.


