– CLGS organitza la II jornada contra la LGBTI-fòbia en memòria de Javier Abil Orpegui, que tindrà lloc el pròxim 15 de setembre a Gandia
– L’activista Mar Cambrollé participarà en la taula redona de la jornada
– Participaran ponents de les administracions, forces de seguretat de l’Estat, moviment LGBTI i moviment reivindicatiu
– La jornada compta amb el suport del departament d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de Gandia
– Després de la jornada hi haurà un vi d’honor als jardins de la Casa de la Marquesa amb l’actuació musical de Nora la Cantaora
Què: Jornada “Javier Abil” contra la LGBTI-fòbia
Quan: 15 de setembre, entre les 17:30 h i les 21 h
On: Casa de Cultura “Marqués de González de Quirós“, Passeig de les Germanies, 11 de Gandia.
El Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Bisexuals i Transsexuals de la Safor (CLGS) estem orgulloses de convidar-vos a participar en la II Jornada “Javier Abil Orpegui” contra la LGBTI-fòbia que hem organitzat el divendres 15 de setembre a la Casa de Cultura “Marqués de González de Quirós“, ubicada al Passeig de les Germanies, 11 de Gandia. Li dediquem les jornades a Javier Abil, que va ser víctima de l’homofòbia i va ser assassinat i esquarterat el maig de 2014 a la platja de Gandia per l’assassí i els seus còmplices.
Programa
17.30 h: Taula redona: La lluita contra la LGBTI-fòbia. Les reivindicacions del moviment LGBTI.
Els ponents que intervindran enguany són:
– MAR CAMBROLLÉ, activista LGTBI+, presidenta de la Federació “Plataforma Trans” d’Espanya i cofundadora del Movimiento Homosexual de Acción Revolucionaria (MHAR), associació que va iniciar el moviment LGTBI+ a Andalusia, la història del qual es conta a la pel·lícula Te estoy amando locamente.
– PABLO HERNÁNDEZ MIÑANO, director de l’Espai de la Memòria LGTBI+ de la Generalitat Valenciana
– DESIRÉE CLIMENT, presidenta de l’associació Arc de Sant Martí de Xàtiva
– GUILLERMO MARTOS, subinspector de la Policia Nacional de Gandia, encarregat de la Unitat de Delictes d’Odi
19.30 h: Vi d’honor i actuació de Nora la Cantaora en els jardins de la Casa de Cultura de Gandia.
La jornada serà inaugurada per l’alcalde de Gandia, JOSÉ MANUEL PRIETO. Comptarem també amb la presència del director general de Diversitat de la Generalitat Valenciana, STEPHANE SORIANO GÓMEZ.
Des de CLGS convidem a tota la ciutadania a participar d’aquest acte reivindicatiu en favor dels drets LGTBI+ de la població saforenca.