Gandia es converteix en la capital europea del billar femení amb el III Grand Prix Cushion Ladies

– L’Hotel Gandia Palace reuneix del 8 al 10 de maig les 24 millors jugadores del rànquing continental de billar a tres bandes.

GANDIA (07/05/2026)

La ciutat de Gandia torna a situar-se en el mapa de l’esport d’elit internacional amb la celebració de la tercera edició del Grand Prix Cushion Ladies Ciutat de Gandia. Aquest prestigiós torneig de billar a tres bandes, ja consolidat en el circuit europeu, portarà a la capital de la Safor les 24 millors jugadores del rànquing continental en representació de nou països.

Gandia campionat Billar clubEl regidor d’Esports, Jesús Naveiro, ha destacat durant la presentació la rellevància d’aquesta cita que “posiciona Gandia com a referent del billar europeu per tercer any consecutiu”. La competició, que tindrà la seua seu a l’Hotel Gandia Palace, s’inaugurarà oficialment aquest divendres a les 11:30 hores i s’estendrà fins a la gran final del diumenge 10 de maig.

Impuls al billar femení i impacte econòmic

El vicepresident del Chef Amadeo Gandia Billar Club, Ausiàs Fuster, ha subratllat que l’objectiu principal és garantir la continuïtat competitiva del billar femení al llarg de la temporada. A més, ha valorat l’impacte positiu en l’economia local: “L’esdeveniment genera prop de 240 pernoctacions, contribuint directament a la desestacionalització turística de la ciutat”.

Nivell competitiu d’elit

Per la seua banda, el president de la Federació Valenciana de Billar, Javier Muñoz, ha recordat que el torneig està reservat exclusivament a l’elit del rànquing de tres bandes.

Cartell campionat Billar clubTotes les partides es podran seguir de manera presencial o a través de la plataforma digital Kozoom.

Així mateix, s’ha avançat que Gandia continua treballant per a atraure futurs campionats europeus sèniors i proves de l’Eurotour, refermant el seu compromís amb el talent femení i la projecció internacional de la ciutat.

Articles relacionats