Ningú al PP ho diu en veu alta, però amb la boca xicoteta s’escolta que amb l’elecció de María José Catalá com a candidata a l’alcaldia de València el partit renuncia a bona part de les seues opcions. L’estrena de la candidata no ha pogut estar més apoteòsica: primer s’empadrona a correcuita a la ciutat de València provinent de la seua Torrent natal, i després enutja a la família de l’exalcaldessa Rita Barberà reivindicant la seua herència política després d’haver-la arraconada en la seua darrera etapa política. Tampoc el segon intent d’Isabel Bonig per assaltar la Presidència de la Generalitat ha provocat entusiasme al PP, per no parlar de les ciutats mitjanes, com ara Gandia, en les que encara no es coneix el candidat. Per si faltava alguna cosa, les enquestes no són massa esperançadores.
Els discursos del president del PP, Pablo Casado, en la seua visita d’este dissabte a València per a ratificar els candidats a la Generalitat i a les capitals de província, tampoc ajudaran a un PP que està contemplant com Ciudadanos l’avança a les enquestes.
“La Comunitat Valenciana no és l’apèndix d’uns Països Catalans fantasmagòrics, esta terra té una història i cultura centenària que s’ha de respectar”. Eixe ha estat el principal missatge de Casado en la seua primera intervenció pública a València.
Isabel Bonig li ha servit de coro: “No cal inventar res, està tot creat, va ser l’Espanya Constitucional la que ens va retornar als valencians l’orgull de ser valencians. Ací no tenen cabuda les tesis separatistes catalanes que no formen part de l’ADN de la Comunitat”.
I per rematar-ho intervé María José Catalá: “Vull recuperar eixa València de la qual estem tots orgullosos”, tan orgullosos que en 2015 el PP es va quedar gairebé en la meitat dels regidors.
Una part de la militància entén que no s’estan fent bé les coses, “si no, a sant de què Ciutadans i Vox estarien creixent a costa nostra”, afirma un dels candidats del PP a l’alcaldia d’un municipi de la Safor assistent a l’acte de Pablo Casado. “Si pretenen recuperar les institucions amb discursos dels anys huitanta, el PP acabarà com una força residual”, afig.


