EL LABERINT JUDICIAL DE LA NOVA RTVV

 

CGT ha reiterat que la demanda de nul·litat de l’ERO “té moltes possibilitats de prosperar, com així ho han manifestat diversos juristes de reconegut prestigi”, i ha tornat a instar al Consell a “fer un esforç” per a arribar a un acord en seu judicial. El sindicat ha reiterat el “risc” que assumixen el Consell i els grups parlamentaris que una sentència de nul·litat “arruïne i faça inviable la possibilitat de posar en marxa la nova televisió i ràdio públiques”.

CGT ha traslladat al Consell la necessitat que l’Advocacia de la Generalitat es pronuncie sobre la proposta de negociació de CGT -que va ser consensuada en el seu moment amb la resta de sindicats- “després dels canvis normatius (la nova Llei) i davant del plantejament de la successió d’empreses i l’ampliació de la demanda contra la Corporació”.

Alhora, CGT sol·licita als grups parlamentaris -“davant del silenci mantingut des que se’ls ha oferit la negociació d’un acord”- una “major implicació” i agraïx als sindicats que van acordar amb el PP l’ERO d’extinció de RTVV, “que hagen reconsiderat la seua posició i s’adherisquen ara a la demanda” que ha presentat en solitari.

La central sindical ha apuntat, a més, que exigix responsabilitats ja que, segons ha dit, “no anem a admetre ‘zero responsables’ per un forat de 1.300 milions d’euros i anem a exigir que les conseqüències econòmiques d’un ERO manifestament il·legal, les assumisca qui ho va provocar”.

“El Consell seguix sense donar resposta a la nostra sol·licitud de personació en la via penal, en un procés que no avança, malgrat que la Comissió Liquidadora, que ha sigut nomenada pel nou Consell fa ja més d’un any i mig, ha tingut oportunitat, presumiblement, de comprovar i aportar proves de les irregularitats comeses, al jutjat que instruïx la causa penal”, ha afegit.

Arribat el cas, ha anunciat que plantejarà el finançament de la personació a través de ‘crowdfunding’ “o qualsevol altre mitjà que faça viable l’exigència de responsabilitats”.

Articles relacionats