.
– El moll pesquer es vist de gala per a rebre la patrona a bord de la ‘Nova Martina’, donant pas a la gran festivitat de la Mare de Déu del Carme i la multitudinària processó marítima.
Redacció, Grau de Gandia, 16 de juliol de 2026
El Grau de Gandia va viure anit un dels moments més emotius i arrelats del seu calendari festiu. El moll pesquer es va omplir de devoció i sentiment mariner per a presenciar la tradicional arribada per mar de la Mare de Déu Blanqueta, patrona del districte marítim.
La imatge va arribar a port a bord de l’embarcació Nova Martina, on va ser rebuda amb honors per l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto; la presidenta de la Junta de Districte del Grau, Elena Moncho; així com per representants de les festes, de la Confraria de Pescadors i altres membres de la corporació municipal.
Tradició, devoció i cant d’albades a Sant Nicolau
Després del desembarcament enmig d’un ambient de gran solemnitat, la imatge de la patrona va ser traslladada en processó fins a l’església de Sant Nicolau de Bari.
A les portes del temple, i com marca la tradició, va tindre lloc el vibrant cant d’albades, retent homenatge tant a la Mare de Déu Blanqueta com a les padrines d’este any, les germanes Ángela Giménez Ruiz i Maria Giménez Ruiz, en un dels actes més emotius i genuïns de la vetlada.
Hui, el dia gran: Processó marítima i focs artificials
Els actes viuen hui la seua jornada central amb la celebració de la festivitat de la Mare de Déu del Carme. El districte marítim s’aboca en una programació que combina la germanor de la gent de la mar amb els actes religiosos més multitudinaris de l’estiu gandienc. La jornada de hui compta amb els següents moments clau:
– Dinar de germanor dedicat especialment a la gent de la mar.
– Missa Major en honor a la patrona.
– Processó marítima-terrestre en honor a la Mare de Déu del Carme i la Mare de Déu Blanqueta, un acte d’atracció turística i devocional que congrega cada any centenars de veïns i visitants al llarg del port.
– Castell de focs artificials al dic nord del port com a fermall d’or en finalitzar la processó.



