El ciclisme de la Safor fa el salt al Campionat d’Espanya de Ruta amb Xavi Mestre i Carla Bañuls

– Els dos joves talents comarcals debuten a Sabiñánigo en les categories Sub23 i Júnior, enfrontant-se a l’elit nacional en el seu primer any de categoria.

Redacció d’Esport, Gandia, 24 de juny de 2026

La ciutat de Sabiñánigo es converteix des d’aquest dijous en l’epicentre del ciclisme estatal amb la celebració dels Campionats d’Espanya de Ruta. Una cita de màxim nivell on la comarca de la Safor estarà doblement representada per dos de les seues promeses més fermes de l’actualitat: Xavi Mestre i Carla Bañuls, els qui defensaran els colors de la selecció valenciana.

Xavi Mestre: amb la mirada en la ruta Sub23

El ciclista de Beniarjó, Xavi Mestre, arriba a la cita estatal després de coronar-se com a actual campió autonòmic de contrarellotge individual. Malgrat haver demostrat ser el número u indiscutible en la modalitat cronometrada, les decisions tècniques de la federació, més basades en “pagar favors” que en els resultats objectius, segons l’entorn de l’atleta— han deixat el saforenc fora de la prova contra el rellotge.

No obstant això, Mestre canalitzarà la seua gran forma física en la modalitat de ruta, on debutarà dissabte en la competida categoria Sub23. Al tractar-se del seu primer any en aquesta franja d’edat, el de Beniarjó afronta la carrera lliure de pressió i amb la finalitat clara de buidar-se sobre l’asfalt i arribar el més lluny possible en l’escamot nacional.

Carla Bañuls: la referent júnior davant les grans favorites

Per la seua banda, l’atleta de Gandia, Carla Bañuls, viatja a Osca consolidada com la número u indiscutible del rànquing valencià en la categoria júnior. Tot i ser una debutant de primer any, la de la Safor ha mantingut una progressió meteòrica que ara té l’oportunitat de revalidar en l’aparador estatal.

El repte per a Bañuls serà majúscul: es veurà les cares amb les grans favorites al títol i ciclistes de segon any de la talla d’Alejandra NeiraAne Zubeldia, Aitana Gutiérrez o Miraría Goxi. Una autèntica prova de foc que la de Gandia afronta com una gran oportunitat per a continuar demostrant la seua vàlua.

Articles relacionats