Cortoons premia a “Alike” com a millor curtmetratge espanyol

Després de tres intensos dies de Festival, este diumenge ha finalitzat a Gandia el certamen Cortoons amb el lliurament dels següents premis:
 Premi al millor curtmetratges internacional de 4 a 20 minutos: Revelation-The city of Haze, de Mao Qichao
 Premi al millor curtmetratge espanyol: Alike, de Daniel Martínez i Rafa Cano.
 Premi al millor curtmetratge d’Escoles d’animació : The D in David, de Michelle Yi/Yaron Farkash,
 Premi al millor curt internacional d’1 a 4 minuts: Ossa, de Dario Imbrogno.
 Premi al millor curtmetratge europeu: In a cage, de Loïc Bruyere
 Esment especial de Cortoons per a Segundito, de Roberto Valle.

Corto a concurso
Alessandro d’Urso, director artístic de Cortoons, ha afimat que “a més dels premis, anem a donar tots els anys un Esment especial Cortoons per a premiar el treball de la gent jove, concretament
enguany és per a Roberto Valle, un jove de poc més de 20 anys que ha fet un treball fantàstic amb Segundito, ja que és molt difícil explicar una història en un minut, i que a més siga divertida”.
El jurat ha estat format per: Fabrizio Ferrari, Director del festival RIFF d’Itàlia; José Antonio Hurtado, Director de programació de la Filmoteca de València; Joan Muñoz, actor i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Gandia; Miguel Vidal, Director del Màster en Animació de la Universitat Politècnica de València, i Diego Cabarcos, Director del festival Cartón d’Argentina.
Aquesta ha sigut una edició de rècord, ja que s’havien presentat 1.120 curts de 81 països diferents a concurs d’entre els quals el jurat ha hagut de fer una selecció dels 90 millors, “estem molt satisfets per la gran quantitat de curts que s’ha presentat i tots ells molt bons. Al jurat ens ha sigut realment difícil triar quins era els millors, personalment no m’esperava tant nivell”, afirma Joan Muñoz, Regidor de Cultura de l’Ajuntament de Gandia.

Centenars de persones han gaudit durant tres dies del millor cinema d’animació en un Festival que ha sigut un èxit, tant en
el programa com en l’assistència de públic. “Per a la ciutat de Gandia, Cortoons és una gran aliat, doncs és un contingut que forma part d’eixa condició de capital cultural que ens ha donat la Generalitat Valenciana.
És una aposta que fa l’ajuntament de Gandia pel sector audiovisual, que ha deixat de ser un projecte municipal per a ser un projecte
autonòmic. Cortoons ha vingut a Gandia per a quedar-se, per a anar creixent i hem tingut la prova en aquesta primera edició del concurs en la qual la participació ha sigut massiva i la qualitat excel·lent”, ha manifestat Diana Morant, Alcaldessa de Gandia.

Articles relacionats