• El premi serà entregat el 4 de juny de 2022 i es pot participar enviant originals fins al 20 de maig i comptarà amb premi d’un lot de llibres de temàtica LGBT valorat en 100 euros.
• El jurat estarà format per persones expertes i vinculades al món de les lletres
El Col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals, intersexuals i queers –LGBTIQ– de la Safor-Valldigna (CLGS) convoca el I Concurs de Poesia LGTBIQ+ de la comarca de la Safor amb l’objectiu de contribuir a la promoció de la poesia, fomentant mitjançant ella valors d’equitat i inclusió cap a la comunitat LGTBIQ+.
El premi serà lliurat el 4 de juny de 2022 i es pot participar enviant originals fins al 20 de maig i comptarà amb premi d’un lot de llibres de temàtica LGBT valorat en 100 euros. El jurat estarà format per persones expertes i vinculades al món de les lletres.
“El valor d’aquest concurs és que fomenta la cultura des d’una perspectiva LGBTIQ+ i inclusiva i dona visibilitat a un col·lectiu que ha patit i
pateix discriminació social”, afirma José Navas, responsable de Cultura de CLGS que ressalta el paper d’aquesta iniciativa per conscienciar a la
societat sobre valors com la inclusivitat i empoderar el col·lectiu.
Poesia inclusiva
D’acord amb les bases, pot participar qualsevol persona major d’edat i resident a la Comunitat Valenciana. Els poemes que siguen enviats al concurs hauran de ser originals i inèdits, i sense haver tingut cap altre guardó podent estar redactats en castellà com en valencià. Amb una extensió mínima de 15 versos i màxima de 40, l’obra haurà de promoure els valors d’equitat i inclusió del col·lectiu LGTBIQ+, podent tractar temes sobre diversitat sexual, de gènere, familiar, de crítica social cap a la LGTBIQ+fòbia.