El baròmetre del CIS catapulta al PSOE de Pedro Sánchez

El secretari d’Organització del PSOE, José Luis Ábalos, ha apuntat aquest divendres que les últimes dades del Baròmetre d’Opinió del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) allunyen “definitivament” la possibilitat de ‘sorpasso’ de Podem i consolida als socialistes com a referència de l’esquerra i alternativa al PP.
L’enquesta demoscópica atribueix al PSOE una estimació de vot del 24,9 per cent, reduint a 3,9 punts la distància amb el PP, unes dades que Ábalos ha assegurat que són una “satisfacció” perquè suposen un “reconeixement de la ciutadania a l’esforç del PSOE per situar-se a l’esquerra”, així com un “suport al partit i al lideratge de Pedro Sánchez”. Eixe percentatge és cinc punts superior al del darrer baròmetre per al PSOE.
Ábalos s’ha manifestat en aquests termes en una roda de premsa en la seu del PSPV a València, en la qual ha valorat les dades del CIS del mes de juliol, els primers des del retorn de Pedro Sánchez a la direcció del PSOE i en els quals a més apareix com el líder polític millor valorat dels quatre principals partits.
“Aquestes dades confirmen el rumb pres pel PSOE amb lideratge de Sánchez, és el líder de l’oposició que reflecteix a l’esquerra en aquest país i el polític millor valorat”, ha destacat Ábalos, qui ha agregat que la puntuació obtinguda pel president del Govern, Mariano Rajoy, (2,79) el converteix en el pitjor valorat, per la qual cosa “no està acreditat per a seguir com a president del Govern”.
Segons el parer del socialista, es tracta d’una “apreciació tremendament baixa per part de la ciutadania” i açò fa “molt difícil que Rajoy, amb aquestes dades, puga seguir sent president”.
Ábalos, qui ha subratllat que el PSOE se situa a més com a primer partit en vot directe, s’ha referit als 4,6 punts de distància en intenció de vot respecte a Podem, “la qual cosa allunya aquella idea del passat any del ‘sorpasso’ i deixa al PSOE com a referència de l’esquerra en aquest país i com a alternativa al PP”.
“Hem ressituat al PSOE en l’esquerra”, ha incidit el socialista, qui ha afirmat que aquesta formació fa “oposició amb visió d’Estat, amb una actitud constructiva i dialogant, i en eixe sentit volem ser l’esperança d’aquest país respecte a la dreta que governa, a la corrupció que llança, a la desigualtat emergida de les polítiques del PP”, ha asseverat.
En la seua opinió, les dades del Baròmetre llancen un estancament “molt primerenc” dels partits emergents i “una tendència a la baixa” en el PP. Preguntat sobre si l’augment dels socialistes en intenció de vot els porta a plantejar-se seriosament una moció de censura a Rajoy, ha respost que aquest “no és un instrument per a usar a la lleugera”.
“Aquestes dades són molt immediatament després a aquell debat -de la moció de censura en el Congrés-, i reflecteix la nostra posició en el debat; les mocions de censura cal utilitzar-les amb moltíssima precaució, a voltes aconsegueixes un efecte contrari al que volies”, ha explicat.
Per tant, considera que per a plantejar una moció de censura ha d’haver-hi prèviament “unes condicions objectivament indiscutibles que possibilitaren un resultat amb alternativa de Govern immediata”; si eixes circumstàncies no es donen no convé plantejar-ho”, ha postil·lat.

Articles relacionats