Andrey Chepelev encapçala eln cartell d’Orysol Gandia marcat per la inflació de tornejos mundials

El Club de Tenis Gandia acull una nova edició del clàssic trofeu de 30.000 dòlars en una època on la sobreoferta de competicions dilueix el rànquing dels quadres finals.

Redacció d’Esports, Gandia, 14 de juliol de 2026

El Club de Tenis Gandia torna a vestir-se de gala aquesta setmana per a acollir una nova edició de l’històric ITF Ciutat de Gandia, la cita més destacada del calendari de la raqueta a la comarca de la Safor. Emmarcat dins del prestigiós circuit Orysol, el més antic d’Europa en la seua categoria, i dotat enguany amb una bossa de 30.000 dòlars en premis, el torneig arranca hui dimarts amb el rus Andrey Chepelev com a principal rival a batre.

Chepelev, actual número 360 del rànquing mundial de l’ATP, parteix com a màxim favorit per a alçar el títol el pròxim diumenge. Juntament amb ell, el quadre de 32 tenistes destaca la presència del seu compatriota Iván Gakhov (380 del món) i de dos vells coneguts de l’afició gandienca que ja saben el que és triomfar en aquestes pistes: Javier Barranco i Carlos López Montagut.

La paradoxa de l’Orysol: més premis, menys estreles

Malgrat l’esforç econòmic de l’organització per incrementar la dotació financera del torneig, la realitat del circuit professional s’ha imposat. El cartell d’enguany dista molt de ser estel·lar, una conseqüència directa de la proliferació massiva de tornejos de la mateixa categoria repartits simultàniament per tota la geografia mundial.

Aquesta competència global ha provocat una devaluació evident en el tall d’entrada dels jugadors. El millor exemple d’aquesta nova realitat és la presència del suec Kevin Edengren, qui tanca el quadre final ocupant la posició 1.180 del rànquing ATP. Un fet absolutament impensable en la dècada passada, on accedir a la fase final de Gandia requeria una puntuació molt més exigent, però que s’està convertint en una tendència habitual que s’haurà d’acceptar de cara als pròxims anys.

El degà d’Europa manté el seu romanticisme

El circuit Orysol s’ha consolidat com un supervivent d’una altra època. Tot i que el pes de la història el manté com el circuit de tenis més antic de tot el continent europeu, la competència internacional ha limitat el seu marge de creixement, deixant-lo com un referent de proximitat més que no com un trampolí de grans figures mundials.

Amb tot, la qualitat està assegurada. Durant tota la setmana, els amants de la raqueta tenen una cita ineludible a les pistes del Club de Tenis Gandia per a gaudir, un estiu més, de la millor competició esportiva de la comarca.

Articles relacionats