La Regidoria de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna ha promogut un curs de formació sobre l’ús del sonòmetre de mesura de sorolls del qual s’han beneficiat quinze membres de la Policia Local. La mesura coincideix en plena batalla legal pel soroll dels festivals musicals, i en un moment en el que l’Ajuntament s’enfronta a una demanda per les emissions acústiques dels concerts.
El curs, de contingut teòric i pràctic, ha treballat en els agents conceptes i fonaments de l’acústica ambiental, així com l’ús d’instruments per a mesurar el soroll, normativa, reglamentació i confecció d’actes i informes que responen a la problemàtica acústica.
Amb este curs, junt amb el ja realitzat l’any 2016, l’Ajuntament ha completat la formació en esta matèria de contaminació a tot el cos policial de la localitat.
D’altra banda, la Policia Local de Tavernes s’ha integrat en la Xarxa de Contaminació Acústica i Maltractament Animal promoguda per la Fiscalia General de Medi Ambient i Urbanisme. La lluita contra estos problemes són aspectes en què la Policial Local ha intensificat la seua tasca en els últims anys, amb una valoració positiva.
Fruit de la integració dins d’esta Xarxa, dos agents de la plantilla de la Policia Local de Tavernes van poder participar en el Seminari de Fiscalies Ambientals 2018, celebrat els passats dies 17 i 18 de novembre a Valsavaín (Segòvia) juntament amb fiscals i membres de la Policia Foral de Navarra, policia municipal de Madrid i de l’Ertzaintza.
Segons l’edil de Seguretat Ciutadana, Beatriu Ferreres, “la contaminació acústica és un dels problemes més recurrents de qualsevol municipi. Intensificar la formació en esta matèria és una idea que pot millorar la qualitat de vida de la població de Tavernes. A la Regidoria de Seguretat Ciutadana estem molt satisfets de la integració de la nostra policia local en la Xarxa de Contaminació Acústica i Maltractament Animal promoguda per la Fiscalia General de l’Estat que ens dotarà de ferramentes bàsiques per a eradicar esta problemàtica. També, hem de remarcar la participació dels agents de la policia local en el curs de sonometria promogut per este ajuntament.”


