– L’Ajuntament d’Ador ha organitzat un seguit d’activitats esportives i culturals per a celebrar durant una setmana, concretament des del divendres 23 de juliol fins al dissabte 31 de juliol
Programació:
DIVENDRES, 23 DE JULIOL
EXPOSICIÓ ETNOLÒGICA
DIVENDRES, 23 DE JULIOL-20.00 h- MUSEU ETNOLÒGIG
SOLS ESPART ÉS PART DE LA SOLUCIÓ
L’exposició Sols espart és part de la solució, forma part de la col·lecció etnològica de Frederic Artés (el Blanco), un dels etnòlegs més reconeguts
del nostre territori.
L’exposició, a banda del seu valor cultural, té com a objectiu principal transmetre’ns una reflexió necessària en el moment actual: la possibilitat
que ens ofereix l’espart, com també altres fibres vegetals, per poder fer la transició a models de vida respectuosos amb l’entorn, on els plàstics
d’un sol ús deixen de ser tan habituals en el nostre dia a dia.
Del 23 al 30 de juliol a la Sala d’Exposicions del Museu Etnològic d’Ador. Inauguració amb visita guiada el divendres 23 de juliol a les 20.00 h.
MUSEU ETNOLÒGIC D’ADOR
Direcció: Plaça Major, 1 Horari visites: de dilluns a divendres de 18.00 h a 20.00 h.
DISSABTE, 24 DE JULIOL
EXHIBICIONS NATACIÓ SINCRONITZADA
DISSABTE, 24 DE JULIOL-20.00 h i 21.00 h- PISCINA
Aquest any farem dues sessions de natació sincronitzada. Els espectadors hauran d’agarrar tiquet gratuït que estan a disposició en l’ajuntament i en la mateixa piscina.
CONCERT D’EVA DÉNIA I MERXE MARTÍNEZ
DISSABTE, 24 DE JULIOL-22.30 h- FRONTÓ MUNICIPAL
Quan abril era abril és el títol de l’últim treball d’Eva Dénia, un disc que recull les seues pròpies composicions i mostra el seu vessant més personal.
Cantant, guitarrista i compositora valenciana, formada en el jazz i amb una dilatada carrera musical, Eva Dénia ha dut a terme diferents projectes en l’àmbit de les músiques populars: el jazz, la bossa, la cançó i la música tradicional valenciana. En aquest nou treball, Quan abril era abril, ofereix un repertori de cançons escrites i arranjades per la mateixa cantant. El disc ha comptat amb la direcció artística de Carles Dénia i amb la participació de la cel·lista Merxe Martínez, amb la qual presenta el treball en els escenaris.
DILLUNS, 26 DE JULIOL
10a RUTA NOCTURNA
DILLUNS, 26 DE JULIOL-21.00 h- PISCINA MUNICIPAL
RUTA NOCTURNA A LA PLANTA DIPUTACIÓ
Dificultat: baixa.
Cal portar entrepà per a sopar. Els menors d’edat han d’anar acompanyats d’un adult. Aigua fresca i salmorra a càrrec de l’Ajuntament.
Es prega a totes les persones assistents que s’abstinguen de fumar, patim una greu sequera i hem de cuidar les muntanyes.
Eixida: Piscina Municipal.
DIMARTS, 27 DE JULIOL
JOCS D’AIGUA
DIMARTS, 27 DE JULIOL-12.00 h- FRONTÓ MUNICIPAL
JOCS D’AIGUA a càrrec de Ni Fu Ni Fa,
Contacontes i Tallers.
CONCERT INFANTIL
DIMARTS, 27 DE JULIOL-19.00 h- FRONTÓ MUNICIPAL
A càrrec de DANI MIQUEL I ELS MA-ME-MI-MO-MÚSICS.
Dani Miquel i els ma me mi mo músics tornen a Ador amb el seu nou espectacle, i ens porten de nou propostes creatives que, com sempre, naixen de les cançons de la nostra cultura.
DIMECRES, 28 DE JULIOL
MASTERCLASS D’AQUAGYM
DIMECRES, 28 DE JULIOL-20.00 h- PISCINA MUNICIPAL
Activitat gratuïta. Hi haurà fruita i beguda fresqueta. Inscripcions a la Piscina Municipal.
CINEMA FAMILIAR
DIMECRES, 28 DE JULIOL-22.00 h-FRONTÓ MUNICIPAL
DIJOUS, 29 DE JULIOL
JOCS D’AIGUA
DIJOUS, 29 DE JULIOL-12.00 h-FRONTÓ MUNICIPAL
JOCS D’AIGUA a càrrec de Ni Fu Ni Fa,
Contacontes i Tallers.
PARTIDA DE PILOTA
DIJOUS, 29 DE JULIOL-17.00 h-
PARTIDA DE PILOTA del Club de Pilota La Murtera.
CONTACONTES NOCTURN
DIJOUS, 29 DE JULIOL-21.00 h-FRONTÓ MUNICIPAL
A càrrec de Ni Fu Ni Fa, Contacontes i Tallers.
DIVENDRES, 30 DE JULIOL
TALLER DE FANALETS
DIVENDRES, 30 DE JULIOL-12.00 h- CARRER JOAN XXIII
A càrrec de Ni Fu Ni Fa, Contacontes i Tallers. Cal portar un meló d’alger, un ganivet, un ciri i una cullera. (Enfront de la Piscina Municipal).
CONFERÈNCIA
DIVENDRES, 30 DE JULIOL-19.00 h- BIBLIOTECA MUNICIPAL
REGANT LA TERRA. QUÈ ENS DIU EL PAISATGE SOBRE LA GENT D’ADOR DE FA 800 ANYS.
Conferència a càrrec dels historiadors, Frederic Aparisi i Ferran Esquilache. A més d’aquesta conferència sobre el paisatge agrari d’Ador,
els autors presentaran el llibre Aigua per al pa, aigua per al sucre: La construcció de les séquies de Palma i d’en March a l’Alfàs de l’Horta de Gandia. Segles XIII i XV.
CERCAVILA AMB FANALETS
DIVENDRES, 30 DE JULIOL – 22.00 h- TOT EL POBLE
CERCAVILA per tota la població, acompanyats per l’ASSOCIACIÓ DE DOLÇAINERS I TABALETERS FA RESSOL D’Ador. La llum de tot el poble s’apagarà durant el trajecte.
DISSABTE, 31 DE JULIOL
RUTA CULTURAL
DISSABTE, 31 DE JULIOL-10.00 h- AJUNTAMENT
Visita guiada per la partida de l’Alfàs identificant tot el que es va tractar en la conferència del divendres passat sobre el paisatge agrari
d’Ador.
Visita guiada a càrrec de Ferran Esquilache i Frederic Aparisi.
CONCERT
DISSABTE, 31 DE JULIOL-20.30 h- FRONTÓ MUNICIPAL
Concert de l’Agrupació Musical Santa Ceília d’Ador.