Aproximadament un centenar de veïns del Real de Gandia, encapçalats pel capellà Rubén Cortell i l’alcalde Gustavo Mascarell, viatjaran a Roma per poder estar en la plaça de Sant Pere de Roma, on el papa Francesc oficiarà l’Eucaristia en la qual proclamarà sant al beat Carmelo Bolta Bañuls, nascut en esta localitat de la Safor en 1803. Entre els quals viatgen també hi ha descendents de la família de Bolta.
La del beat Carmelo del Real de Gandia és la segona canonització d’una persona nascuda a la Safor després de la que va elevar als altars al patró de Gandia, San Francisco de Borja.
Un esdeveniment religiós i social de primer nivell per al Real de Gandia, la pròxima festa ja serà de Sant Carmelo Bolta.


