L’exassessor de Ciutadans a l’Ajuntament de Gandia Maximiliano Doncel diu haver obtingut còpia del document que certifica que l’empresari Vicente Escolano,, adjudicatari del centre esportiu Roís de Corella, està inhabilitat per a contractar des de l’any 2014, i que l’Ajuntament de Gandia ho sabia des del mes d’abril de 2016.
Segons Doncel, “des del dia 4 de maig s’estan completant tràmits i terminis per a poder accedir a aquest document, i per fi després de diverses paralitzacions de termini i al·legacions interposades pel propi Escolano amb la finalitat de que aquest document no veja la llum, s’ha pogut accedir a ell”.
Després de 7 mesos de tràmits i sol·licituds, el document que demostra la inhabilitació de Vicente Escolano per part del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques “veu la llum”, afirma Doncel, que assegura que l’Ajuntament de Gandia coneix des del dia 1 d’abril de 2016 l’existència d’aquest document, i per tant la inhabilitació de Vicente Escolano per a contractar amb l’administració Pública.
Malgrat que José Manuel Prieto (Regidor de Modernització) “coneixia perfectament aquest document, i era sabedor de la inhabilitació que pesava sobre Escolano,va eixir en premsa i en reiterades ocasions dient que els assessors que denunciavem la irregularitat ens equivocàvem i que no hi havia tal inhabilitació”. Doncel exigeix ara la dimissió de José Manuel Prieto, “ja que era sabedor des del minut 1 que la signatura del contracte de Rois de Corella era il·legal, i encara així va seguir avant”.
D’altra banda, Escolano podria haver incorregut en el delicte de falsedat en document públic, segons l’exassessor de Ciutadans, ja que va presentar una declaració jurada on expressava que no estava inhabilitat per a contractar; aquest document obra en l’expedient del Centre Esportiu Rois de Corella, i era requisit indispensable per a accedir a la contracta segons el propi plec de condicions.
Maximiliano Doncel no espera reaccions: “encara que es demostre mil vegades que tant el meu company Daniel (també exassessor), com jo tenim la raó, no van a fer marxa enrere amb la contractació; Diana Morant (alcaldessa) ha de fer tot el que diga Palmer (regidor de Ciutadans), per a tenir-lo content i seguir governant; d’altra banda Palmer ha de pagar a Escolano els favors de campanya electoral”.


