Tot enllestit per celebrar el Porrat de Benirredrà

– Benirredrà celebrarà el seu tradicional porrat aquest cap de setmana

– El pregó inaugural tindrà lloc divendres a les 20 hores i anirà seguit de la cremà de la foguera a la plaça de l’Església

L’alcaldessa de Benirredrà, Elena Blanco, i la regidora delegada de Cultura i Turisme de Gandia, Balbina Sendra, han comparegut hui a l’Ajuntament de la localitat veïna per presentar la nova edició del Porrat de Sant Antoni, que se celebrarà aquest cap de setmana.

Porrat de Benirredra 2024 1

Els actes començaran dijous amb la inauguració de l’exposició de Laura Toscano, «Sentits», però, no serà fins a les 20 hores del dia següent quan la companyia ‘Ni Fu Ni Fa Events’ inaugure les festes amb el pregó que tindrà lloc a la plaça de l’Ajuntament.

Així, doncs, diversos personatges d’època s’encarregaran de contar històries i rumors acompanyats de la Societat Musical del municipi. Una vegada acabat l’esdeveniment, la plaça de l’Església acollirà la cremà tradicional de la foguera, que tindrà lloc a les 21 hores.

A continuació, obriran les parades de les Associacions Locals on, entre altres coses, els visitants podran degustar tota mena de gastronomia i gaudir de les parades d’artesania.

El dissabte començarà amb l’obertura del Mercat, l’horari del qual serà d’11 a 14 hores i de 16.30 a 21.30 hores. A les 11, 12 i 13 hores es faran visites guiades gratuïtes a l’ermita de Sant Antoni, per a les quals serà important consultar l’aforament amb la guia (Fanny: 647 108 012).

Tal com ha explicat l’edil, aquesta darrera acció s’ha dut a terme gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Gandia, que ha fet accessible el monument, l’ha pintat i ha netejat els accessos amb l’objectiu de deixar-lo preparat perquè tot món puga conéixer el patrimoni del poble en un esdeveniment que ja és ‘tot un emblema’.

D’11.30 a 14.00 h, i de 17.30 a 20.00 h, s’habilitarà una ludoteca amb taules de joc i hi haurà tallers infantils al carrer Ample. A les 12 hores tindrà lloc un espectacle itinerant de dinosaures i a les 13 hores hi haurà una actuació de dansa, també ambulant, anomenada Bollywood.

Diumenge, 21 de gener, arrancarà amb l’exhibició de tocs històrics medievals, que serà a les 11 hores a la plaça de l’Església. En aquesta, adults i menuts podran aprendre el nom de les diferents campanes de la mà de l’Associació de Campaners de Benirredrà i la Colla de Campaners de l’Alqueria de la Comtessa.

A les 12 hores es farà la missa en honor a Sant Antoni, que serà a l’església de Sant Llorenç, i, en acabar, es beneirà els animals a la plaça de l’Església. Per acabar, a les 14.30 hores tindrà lloc el dinar amb les típiques cassoles d’arròs al forn, que es farà a la carpa situada al carrer Tramuntana i anirà seguida d’una tarda amb Disco Compaq.

L’alcaldessa ha explicat que, durant les jornades, hi haurà activitats com l’exposició de rèpliques de fòssils i ous de dinosaures; les animacions itinerants d’acrobàcies i xanquers; o els espectacles de foc i les demostracions d’oficis artesanals.

A més, ha aprofitat per a convidar els veïns, tant de la localitat, com de Gandia i els seus voltants, a gaudir de la festivitat, i ha recordat que el programa complet es pot consultar a la web de l’Ajuntament de Benirredrà.

Articles relacionats