.
– La localitat exerceix d’amfitriona de la cloenda d’esta iniciativa internacional que aposta per la digitalització i la sostenibilitat dels espais naturals.
TAVERNES DE LA VALLDIGNA (19/02/2026)
Tavernes de la Valldigna ha refermat esta setmana el seu protagonisme en l’escena europea en acollir la trobada internacional del projecte UNITE (Unifying Nature Inclusive Trails for Everyone).
La ciutat ha exercit de seu final per a les delegacions d’Itàlia, França i Bulgària, culminant un itinerari de treball que va començar en gener de 2025 i que busca revolucionar la gestió de les rutes turístiques mitjançant la innovació i la inclusivitat.
Durant les jornades, els representants europeus han pogut conéixer de primera mà la riquesa patrimonial i mediambiental del municipi. Les visites guiades al Centre Blau de la Torre de Guaita, els ullals i la Cova del Bolomor han servit com a casos d’estudi sobre com integrar la digitalització en la preservació d’entorns naturals.
Un model de gestió compartida
La Ruta dels Sentits de Tavernes ha destacat en este fòrum com un exemple d’èxit en matèria de turisme sostenible. El projecte UNITE no solament ha permés l’intercanvi de bones pràctiques, sinó que ha impulsat la implementació de noves tecnologies per a millorar la senyalització inclusiva i l’accessibilitat universal en les sendes.
L’acte de cloenda, celebrat a l’Ajuntament, va comptar amb la participació de l’alcaldessa, Lara Romero, el regidor de Foment Local, Josep Llàcer, i la regidora de Medi Ambient, Amparo Bo. En la sessió es van posar en comú els avanços estratègics assolits després d’un any de sinergies entre els països socis.
Horitzó europeu
Josep Llàcer ha expressat la seua satisfacció pel balanç del projecte, destacant que esta col·laboració és “una molt bona manera de millorar les nostres sendes i el nostre entorn, així com de tindre una visió de projecte comú en l’àmbit europeu“.
A més, el regidor de Foment Local ha subratllat la ferma intenció de continuar esta senda de cooperació internacional: “Hem treballat molt a gust amb els socis búlgars, italians i francesos, i esperem continuar en esta línia amb diversos projectes que ja tenim enllestits per a futures convocatòries europees“.


