Doncs bé, el primer pas important ja s’ha donat amb l’informe favorable del Pla Funcional d’Assitència Sanitària i la taxació de la inversió corresponent.
Històric
El solar objecte de la cessió és un bé de domini públic adscrit al servei públic de dotació hospitalària, adjudicat a l’ajuntament en l’expedient de Reparcel·lació de la Unitat d’Execució – 3 del Pla Parcial Sector 15 en concepte de terreny de cessió obligatòria i que es troba inscrit amb tal caràcter i naturalesa en el Registre de la Propietat d’Oliva, Llibre 557, Tom 1.470, Finca Registral 48.932, lliure de càrregues i gravàmens, amb una superfície total de 10.000 metres quadrats (es va cedir una part) i amb els límits següents: nord: parcel·la destinada a equipament comercial, límit del pla parcial; sud: carrer en projecte denominada part sud; est: Ronda Sud en el límit del Pla Parcial; oest: carrer en Projecte E i parcel·la destinada a equipament esportiu.
En els pressupostos de la Generalitat Valenciana de 2009 es van consignar la quantitat de 100.000 €, amb la qual cosa l’Ajuntament d’Oliva interpreta que la conselleria obri partida per a iniciar la construcció del consultori; però en els pressupostos de 2010 la Generalitat consigna només 60.000 €, amb la qual cosa era impossible iniciar les obres d’aquesta infraestructura que la ciutat d’Oliva considera imprescindible.


