Rosa Sansaloni es corona campiona de la Copa d’Espanya de Ciclisme Paralímpic a Oviedo

– La ciclista de Tavernes de la Valldigna suma un nou títol estatal al seu palmarés en la categoria WC5, mentre el planter de categoria cadet de la Safor continua la seua activitat a Sax.

Gandia, 22 d’abril de 2026

El ciclisme de la Safor torna a estar d’enhorabona gràcies a la indestructible figura de Rosa Sansaloni. La corredora de Tavernes de la Valldigna s’ha proclamat oficialment campiona de la Copa d’Espanya de Ciclisme Paralímpic en la categoria WC5, després d’imposar-se amb autoritat en l’última prova del calendari celebrada el passat cap de setmana a Oviedo.

Sansaloni, que arribava a la cita asturiana després de superar recents intervencions quirúrgiques, va demostrar que la seua ambició continua intacta. La ciclista vallera va dominar la prova sense oposició, consolidant el seu lideratge en el torneig de la regularitat i refermant-se com una de les grans referents del ciclisme adaptat en l’àmbit nacional. El seu títol és una mostra de resiliència i constància, mantenint-se en l’elit de la competició malgrat els contratemps físics.

El planter de categoria cadet competix a Sax

En el vessant de les joves promeses, l’activitat no s’atura. Andreu Sansaloni i Iker Arlandis van participar dissabte passat en el Trofeu Iván Rocamora de Sax.

Ciclisme 22042026En una exigent carrera de categoria cadet, guanyada pel gandià Sergi Margarit, Andreu Sansaloni va aconseguir travessar la línia de meta en la 49a posició de la classificació general. Per la seua banda, Arlandis no va poder finalitzar la prova i es va veure obligat a l’abandonament.

La representació saforenca en la categoria cadet ja té la mirada posada en la pròxima cita. Aquest dissabte, els tres corredors de la comarca es desplaçaran fins a la Marina Alta per a disputar el Trofeu Jesús Nazareno de Xàbia, on buscaran seguir sumant quilòmetres i experiència en competició.

Articles relacionats