Segons l’Informe de Fiscalització de les Comptabilitats de les Eleccions Locals de 2015, els partits valencians amb excés en el límit màxim de despeses són Liberals de Benidorm, Xàbia Democràtica-Ciutadans per Xàbia, Unió Popular de Nàquera i Ciutadans per Benidorm. A més, en el cas dels tres primers, l’òrgan fiscalizador adverteix de falta de coherència interna en la comptabilitat rendida.
No obstant açò, en cap d’aquests casos estima que no procedeix la formulació de proposta de no adjudicació o reducció de la subvenció electoral que corresponga percebre a la formació política.
S’ha superat, així mateix, el límit màxim referit a les despeses de publicitat exterior en 139,48 euros, la qual cosa ha suposat un excés del 9,19 per cent. Igualment s’ha superat el límit màxim referit a les despeses de publicitat en premsa i ràdio en 8.161,78 euros, amb un increment del 437,61 per cent.
De la mateixa manera, subratlla que la comptabilitat electoral presentada no guarda una coherència interna, en existir una diferència de 3.964,32 euros entre els ingressos i les despeses declarades per la formació política, sent aquest import no concordant amb el saldo del compte electoral al tancament de la comptabilitat fiscalitzada que ascendia a 1.269,58 euros.
Indica, així mateix, que a pesar que la formació política ha obert un compte bancari específic per a les eleccions locals, en la comptabilitat presentada figuren cobraments i pagaments per imports de 200,44 i 1.961,05 euros, respectivament, que no han sigut efectuats a través del compte electoral, la qual cosa incompleix la Loreg.
L’òrgan fiscalizador també assenyala que ha superat el límit màxim de despeses en 2.093,70 euros, la qual cosa representa un excés del 27,6 per cent sobre el límit i, a més, la comptabilitat presentada no guarda una coherència interna entre les despeses i ingressos declarats i la documentació justificativa aportada per la formació.
Respecte al primer, indica que en la comptabilitat de la coalició figuren despeses per operacions ordinàries, per import total de 64.213,90 euros, els conceptes dels quals no tenen la consideració de despesa electoral.
Al no existir disponibilitats de tresoreria suficients (128,05 euros), la major part del pagament haurà d’efectuar-se amb càrrec a comptes corrents de l’activitat ordinària, incomplint-se el que es disposa en la Loreg, o requerirà la incorporació de nous recursos, amb el que l’ingrés i el pagament s’efectuaran fora de la comptabilitat electoral fiscalitzada.
Així mateix, assenyala que parteix de les aportacions del partit -176.134,11 euros a València, 95.818,46 euros a Alacant i 13.805,69 a Castelló- tenen el seu origen en el finançament de despeses electorals pagades per Esquerra Unida federal amb càrrec a comptes no electorals, “procediment que suposa un incompliment del regulat en la Loreg”.


