L’hospital Universitari Francesc de Borja ha celebrat aquest migdia el seu 50é aniversari i ho ha fet en un acte d’homenatge als seus treballadors que durant aquestes cinc dècades han prestat el seu treball a tota la comarca.
L’acte ha comptat amb l’assistència i la participació del secretari Autonòmic de Sanitat, Francisco Ponce, i l’alcalde de Gandia, Jose Manuel Prieto, que han presidit la celebració amb el gerent del Departament de Salut de Gandia, Pedro Rollán.
També hi ha assistit la regidora de Sanitat i Polítiques Saludables de l’Ajuntament de Gandia, Liduvina Gil, exdirectors mèdics, d’infermeria i econòmics d’aquests cinquanta anys d’història del centre així com una representació nodrida de la societat de la comarca.
Durant l’acte s’ha projectat un vídeo que resumeix els 50 anys de l’Hospital de Gandia amb imatges dels moments més significatius i del personal de la institució, així com testimonis d’alguns dels seus protagonistes.
A continuació, s’ha lliurat un diploma acreditatiu i un obsequi als directius i exdirectius, i als treballadors que es van incorporar el 1973 en representació de tot el personal.
En la seua intervenció, l’alcalde de Gandia ha destacat que “Hui és un dia de commemoració, retrobament i gratitud amb la sanitat pública i amb tots els professionals que fan i han fet possible que un dels pilars del nostre Estat del Benestar perdure al temps i al nostre imaginari com a motiu d’orgull”.
“Totes les persones de Gandia i la Safor tenim en el record històries vinculades a aquest hospital, experiències de tota mena, més felices o més tristos, com és normal, però que sempre han anat acompanyades d’un tractament professional i de la dedicació que caracteritza al personal sanitari, que, siga quina siga la situació, fa tot el que està a les mans per ajudar-nos i donar solucions”.