El PP de Gandia ha qualificat “d’insostenible· la situació del servei públic de SaforBici, atès que fa quatre mesos des que es va anunciar la nova adjudicació i el servei segueix sense renovar-se.
El regidor del Grup Municipal Popular Andrés Puig afirma que “han passat quatre mesos i tot segueix igual. No s’ha substituido cap de les 45 bases que haurien d’estar ja operatives, i el servei només disposa d’unes 70 bicicletes, moltes de les quals no disposen dels elements bàsics o de seguretat necessaris per a considerar-les com a aptes”.
Puig ha lamentat “que tingueren pressa per fer-se la foto, però no per fer realitat l’aplicació d’una nova contracta d’un servei municipal. La realitat és que hi ha menys bicicletes i pitjor servei que mai”.
Per la seua banda, el portaveu del PP, Víctor Soler, assegura que “ací hi ha una empresa que ingressa pels abonaments dels usuaris i per la publicitat inserida en els MUPIs, però en canvi les bicicletes i les seues bases noves no les veiem per cap costat”.
El PP assegura que es pot observar com tots els elements publicitaris sí han sigut renovats i estan operatius en temps record, inserits en la via pública, i que li reporten beneficis a l’empresa concessionària, “mentre que els usuaris no veuen millora alguna en el sistema de transport públic de SaforBici”.
Soler s’ha preguntat: “què espera el govern de Diana Morant per a realitzar un requeriment a l’empresa concessionària i per què no vetlen pels interessos dels gandienses”.
Els populars exigeixen al govern de Diana Morant els oportuns requeriments, “i en cas que el servei seguisca prestant-se sense ajustar-se a allò contractat, s’opte per la resolució marcada en la legislació de contractes de sector públic, seguint l’informat pels tècnics municipals”.
Ródenas diu que les previsions s’estan complint
El regidor de Gestió Responsable del Territori, Xavier Ródenas, per la seua part, ha assegurat, en resposta a les crítiques del PP, que la nova contracta que gestiona, entre altres, el servei públic de bicicletes des de fa quatre mesos està treballant en la substitució de les bicis i les bases d’acord amb les previsions. De fet, a hores d’ara s’estan substituint les bases antigues de forma progressiva que conviuran durant uns mesos amb les antigues. S’hi instal·laran un total de 45. Al magatzem municipal hi ha ja 120 bicis noves que s’aniran col·locant a les bases modernes, ja que el sistema d’ancoratge és incompatible amb les estacions velles. La intenció és arribar a 600 bicicletes noves.
Ródenas ha recordat que la nova contracta unificava la gestió del servei de bicicletes, els suports publicitaris al carrer (mupis), i la senyalització direccional de la ciutat. De fet, ja s’ha procedit a la substitució dels mupis per altres més moderns i 48 senyals noves. “Evidentment, l’empresa ha començat pels mupis perquè els genera ingressos per poder afrontar, en una segona fase, a hores d’ara, el servei públic de bicicletes. Que no ens costarà ni un € a l’Ajuntament”. Això generarà un estalvi econòmic anual de 60.000 € que s’invertirà en la renovació i ampliació de la xarxa pública de carrils bici. Abans de l’estiu s’han renovat trajectes del carrils bici a la platja i pròximament s’anunciarà 1 nou carril bici segregat sobre la calçada. “Des de fa temps estem treballant en una xarxa ciclista amb diversos anells per la ciutat. Anem a començar per les grans vies més problemàtiques, combinades amb els carrils 30 i altres que ja existeixen…”, ha assegurat el regidor de Més Gandia.
Finalment, Ródenas ha reprovat l’actitud del Partit Popular per criticar ara la gestió de serveis que ells van desatendre. “Hem passat del “tarde, mal y nunca”, del PP la passada legislatura, al rescat, regularització i modernització de molts serveis públics, com ara el de bicicletes. Els populars volen traure les vergonyes d’un servei que ells van deixar morir. Nosaltres durant un temps l’hem mantingut en una situació precària semblant al de la darrera legislatura, ho hem de reconèixer, fins que vam poder traure a concurs la nova contracta, fa quatre mesos, que ha introduït important millores…”.
El nou govern es va trobar fa dos anys un servei deficitari i en molt mal estat, vinculat a l’empresa pública, IPG. En una situació il·legal. S’ha retornat el servei a l’Ajuntament de Gandia i s’ha tret a concurs públic la gestió, durant 4 anys, vinculada també a l’explotació dels mupis per tal de garantir la seua viabilitat econòmica i modernitzar-lo.


